«فردا» گزارش می‌دهد:

بن‌بست نتانیاهو/ چرا ترامپ هم نمی‌تواند او را نجات دهد؟

کد خبر: 1280850

رژیم صهیونیستی می‌خواهد دایره جنگ را گسترش دهد و دولت آمریکا که در آستانه‌ انتخابات قرار دارد، نمی‌خواهد وارد جنگی شود که بسیار پر‌خطر است.

بن‌بست نتانیاهو/ چرا ترامپ هم نمی‌تواند او را نجات دهد؟

گروه سیاست سایت فردا: نتانیاهو گویا عزم‌ کرده است که دایره جنگ را به لبنان گسترش دهد و اینبار رو در رو با حزب‌‌الله لبنان قرار بگیرد اما چرا؟

او در شرایطی قرار دارد که از چند سو به بن‌بست رسیده است؛ نخست آنکه فشارهای جامعه بین‌الملل در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است و برخی دولت‌ها هم در پی محکوم کردن این رژیم در دادگاه کیفری بین‌المللی با عنوان اتهامی نسل‌کشی‌اند. از سوی دیگر مقاومت مردم غزه و حماس به قدری بوده است که عملا صهیونیست‌ها را در غزه زمین‌گیر کرده و همه طرح‌های آنها از حمله کوچ اجباری مردم غزه به مصر با شکست مواجه شده است. نتانیاهو هدف اصلی‌اش را نابودی کامل حماس معرفی می‌کرد در حالی که حماس همچنان در قدرت ظاهر می‌شود و نه‌تنها از بین نرفته است بلکه به مقاومت همه‌جانبه ادامه می‌دهد.

در پی چنین شرایطی نتانیاهو سعی کرد آمریکا را به طور مستقیم وارد جنگ کند که این طرح هم با شکست رو به رو شد زیرا جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ریسک چنین امری را به جان نمی‌خرد. او حالا تنها را گسترش جنگ در منطقه می‌داند؛ به نحوی که با حزب‌الله وارد جنگ شود که این طرح نیز از پیش بازنده است زیرا اولا حزب‌الله لبنان توان نظامی بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر در صورت ایجاد چنین جنگی همه محور مقاومت وارد عمل می‌شوند؛ گروه‌های مقاومت که هر کدام توان کنترل صهیونیست‌ها و حتی شکست‌دادن آنها را دارند.

نتانیاهو در این وضعیت می‌داند که اگر شکست بخورد در جامعه داخلی اراضی اشغالی با نقدهای گسترده‌ای رو به رو می‌شود و حتی دولتش ساقط و به دلیل پرنده‌های پیشینی که دارد احتمالا باید راهی زندان شود.

البته گفتنی است که نتانیاهو نیم نگاهی هم به انتخابات آمریکا دارد و به نوعی امیدوار است که اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، او که چهره‌ای رادیکال محسوب می‌شود به یاری همه‌جانبه و حتی مستقیم رژیم صهیونیستی بیاید که این رویا هم از اساس باطل است زیرا ترامپ کاسب‌کار اولا می‌داند با وارد کردن آمریما به جنگی تازه افکار عمومی آمریما او را مورد مؤاخذه قرار می‌دهند و ثانیا ترامپ شاید بیش از هر چهره آمریکایی دیگر دنبال کسب منافع اقتصادی آمریکا در منطقه است و پر واضح است که اگر آمریکا وارد جنگی تازه شود منافع این کشور در منطقه به شدت مورد تهدید واقع می‌شود.

با این اوصاف نتانیاهو یک شکست خورده همه‌جانبه است و عملا هیچ راهی برایش باقی نمانده جز پذیرش شکست در غزه.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد