آیت الله خاتمی : حمایت‌ از غزه جناحی نیست

کد خبر: 1283083

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیام صریح روز قدس امسال را حمایت از مظلوم و خداقوت به مقاومان قهرمان فلسطین بیان کرد و گفت: حضور در این راهپیمایی هم اسلامی و انسانی است و اینجا پای حزب و جناح و گروه مطرح نیست و فقط حمایت از مظلوم است.

آیت الله خاتمی : حمایت‌ از غزه جناحی نیست

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» روز جهانی قدس را از ابتکارات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: امام(ره) با این ابتکار قدس را از مظلومیت خارج کرد، آن هم در شرایطی که برآن بودند قدس را از مساله اسلامی خارج و حداکثر یک مساله عربی تلقی کنند.

وی یادآور شد: امام راحل با اعلام نامگذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، قدس و مظلومیت فلسطین را نه تنها اسلامی بلکه جهانی اعلام کردند و این اعلام هم مبنای قرآنی و هم روایی دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان، مبنای قرانی این راهپیمایی را مصداق آیه ۹۲ سوره انبیاء «إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» دانست و گفت: طبق این آیه امت اسلام یک امت واحده و یکپارچه است و چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. بنابراین روایات اهل بیت می‌گوید یار مظلوم و دشمن ظالم باشید که بی تردید راهپیمایی روز جهانی قدس حرکتی مقدس، قرانی و حدیثی است.

آیت الله خاتمی به جنایات ۶ماه اخیر اشغالگران و غاصبان قدس اشاره کرد و گفت: این جنایات اخیر انگیزه را برای حضور در راهپیمایی روز قدس بیشتر کرده است. حضور امسال مردم علاوه بر پیام هایی که در سال گذشته چون نفرت از استکبار و آمریکا و نفرت از صهیونیست ها را داشت، پیام صریح حمایت از مظلوم و خداقوت به مقاومان قهرمان فلسطین را هم دارد.

وی این حمایت را جهانی دانست و تاکید کرد: حمایت جهانی به یاری خداوند، مقاومان نستوه را سخت‌کوشانه تر در عرصه نگاه خواهد داشت و حضور در این راهپیمایی هم اسلامی وهم انسانی است. چرا که اینجا دیگر پای حزب و جناح و گروه مطرح نیست و فقط حمایت از مظلوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با دعوت از همگان در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: همه در این صحنه و در دفاع از مردم مظلوم به صحنه بیایند؛ مردم ایران همواره پای ثابت این صحنه‌ها هستند و این بار هم می‌آیند و بر این باورم که ثواب این راهپیمایی کمتر از ثواب روزه روز قدس نیست. زیرا هر گامی که برای دشمن ستیزی برمی‌داریم، به عنوان عمل صالح در نزد خداوند ثبت می‌شود و این مرگ برآمریکا و مرگ اسرائیل که مردم در روز قدس سر خواهند داد، همانند ثواب «بک یا الله» شب های قدر را خواهد داشت.

آیت الله خاتمی درپایان گفت: آنچنان که مردم ما به مناسک شب‌های قدر پایبند هستند، انشاءالله به راهپیمایی روز قدس امسال هم بهای شایسته‌ای خواهند داد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد