نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی سیم باید توجه کنید

کد خبر: 1106775
نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی سیم باید توجه کنید

شما هم ممکن است در کمد و وسایلتان هدفون های سیمی زیادی داشته باشید و مدت زیادی است که از آنها استفاده نکرده اید و خیلی از این هدفون ها هم مشکل دارند. این نوع هدفون ارزان است و قطعا همه در زمان خرید هدفون به این مشکل توجه کرده اند. خرید هدفون مناسب با قیمت زیاد می تواند تا مدت ها نیاز به هر هدفونی را برطرف کند، این نوع هدفون ها معمولا کیفیت بالایی داشته اما قیمت زیادی دارند. بنابراین با این تفاسیر برای خرید هندزفری بی سیم باید در زمان خرید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

کیفیت صدای هدفون بی سیم

یکی از قابلیت های هدفون خوب کیفیت صدا است. کیفیت صدا در هدفون های بی سیم اهمیت زیادی دارد. عموما اولین مشکل از هدفون های بی سیم بی کیفیت، کیفیت صدای ضعیف این هدفون است. امروزه بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم از فناوری aptX استفاده می‌کنند، بلوتوث یک ویژگی عالی است اما هرگز یک روش عالی برای اتصال هدفون بی‌سیم به تلفن هوشمند نمی باشد. کیفیت صدای انتقال یافته با aptX از بلوتوث بهتر می باشد و دارای کیفیت سی دی و پخش صدای سی دی است.

اکثر بلندگوها و هدفون ها این قابلیت را دارند. با این وجود خیلی از افراد هنوز تفاوتی بین هدفون 300 هزار تومانی و 40 هزار تومانی هنگام خرید هدفون بی سیم نمی بینند. بسیاری از افراد علاقه ای به صرف هزینه زیاد برای خرید هدفون بی سیم نداشته و می خواهند هدفون بی سیم خود را با قیمت بسیار پایین بخرند.

ابعاد و سایز هدفون بی سیم

سبکی و سایز مناسب هدفون یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که همه در هنگام خرید هدفون بی سیم به آن توجه می کنند. خیلی از افراد ساعت های زیادی هدفون را در گوش قرار داده و قطعا برای این دسته در وهله اول سبک و راحت بودن هدفون روی گوش اهمیت دارد. علاوه بر این، شیک بودن هدفون نیز برای خیلی از کاربران مهم است. هدفون های بی سیم معمولا ظاهر شیک دارند و مدل های عجیب و غریب زیادی در بین این هدفون ها وجود ندارد. سه مدل هدفون بی سیم در بازار است که شامل هدفون بی سیم روی گوش ، هدفون بی سیم درون گوشی و هدفون های بی سیم Over-ear  می باشند.

هدفون های درون گوش در داخل گوش قرار گرفته و قابلیت پخش صدا را در اطراف دارند و ممکن است نتوانیم در مکان های عمومی به موزیک بلند گوش بدهید. در بعضی از این هدفون ها صداهای بیرونی را نیز می شنویم. البته امروزه توسط فناوری روز، هدفون های داخل گوشی با شکل گوش هماهنگ می شوند و این مشکل کم شده است. هدفون درون گوش ، روی گوش قرار گرفته و به آسانی قسمت بیرونی گوش را می پوشاند. البته هدفون های over-ear پوشش گوش بیشتری دارند، اما این دو هدفون با هم فرق می کنند تفاوت های آنها از نظر اندازه و کیفیت صدا دو هدفون می باشد.

 

43


امکان کنترل صدا و امکانات مختلف

هدفون‌های بی‌سیم معمولا دکمه هایی دارند که به راحتی می توانید صدا را کنترل کنید و کاربر به راحتی قادر است صدای آهنگ خود را افزایش یا کاهش دهد و بدون برداشتن تلفن هوشمند خود به سراغ آهنگ قبلی یا بعدی برود. هدفون هایی که این ویژگی ها را دارند قطعا لذت بسیار بیشتری برای کاربر دارند. کنترل هدفون بی سیم یکی از موارد مهمی بوده که می تواند در موقعیت های شلوغ تاثیر زیادی داشته باشد. البته لازم به ذکر است که این انتخاب بستگی به نیازتان داشته و می توان هدست بی سیمی را انتخاب کرد که هیچ یک از این ویژگی ها را نداشته  و فقط به هدفون های عالی احتیاج داشته باشد و این قابلیت ها برای خیلی از کاربران کار اضافی است.  البته هدفون هایی که حافظه دارند یک گزینه ورزشی عالی هستند.

باتری هدفون های بی سیم

نکته ای که خیلی از افراد هنگام خرید هدفون بی سیم به آن توجه ندارند عمر باتری این هدفون می باشد. این قابلیت برای هدفون های بی سیم اهمیت زیادی دارد و هیچ وقت از عمر باتری غافل نشوید و عمر باتری هدفون های بی سیم را به دقت چک کنید. هدفون های بی سیم که به سرعت شارژ باتری را از دست می دهند قطعا شما را آزار خواهند داد.

هدفون بی سیمی را انتخاب کرده اید که با آن می توانید حداقل سه ساعت بدون نگرانی به موزیک گوش داده و نگران از دست رفتن شارژ نباشید. یکی دیگر از قابلیت هایی که باید به آن توجه داشته زمان شارژ شدن هدفون می باشد. توجه کنید که هدفون با سرعت بالایی شارژ  شود. البته خیلی از هدفون های بی سیم امکان اتصال سیم را هم دارند، قابلیتی که می تواند نیازهای اولیه ما را رفع نماید.

 

44

قیمت هدفون های بی سیم

از همه این مسائل و عوامل که بگذریم قیمت اهمیت دارد. قیمت احتمالاً اولین موضوعی است که همه هنگام خرید با آن سروکار دارند. اولین نکته ای که در مورد قیمت هدفون بی سیم می توان گفت این است که هدفون های بی سیم با کیفیت قیمت کمی نداشته اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر کمی بیشتر هزینه کنید و هدفون بی سیم باکیفیت عالی بخرید برای مدت زیادی نیاز به خرید هدفون بی کیفیت ندارید.

 در خرید هدفون بی سیم اول باید به کیفیت صدای هدفون و سپس زیبایی و راحتی هدفون توجه کنید. اگر قصد خرید هدفون بی سیم دارید، به دلیل بالا بودن قیمت ریسک نکرده و منتظر بمانید تا با پرداخت مبلغی بیشتر هدفون بهتری خریداری نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها