زنگ آغاز مجلس دوازدهم به صدا درآمد /منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند/ دوازده توصیۀ رهبر معظم انقلاب به مجلس دوازدهم /چه کسانی در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم حضور یافتند؟ + فیلم

کد خبر: 1293505

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم در حال برگزاری است.

زنگ آغاز مجلس دوازدهم به صدا درآمد /منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند/ دوازده توصیۀ رهبر معظم انقلاب به مجلس دوازدهم /چه کسانی در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم حضور یافتند؟ + فیلم

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود.

در مراسم افتتاحیه بعد از استقرار هیات رئیسه سنی مجلس دوازدهم متشکل از علاءالدین بروجردی رئیس سنی،‌ عباس قدرتی و عبدالحسین همتی دبیران هیان رئیسه سنی، پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز دوره دوازدهم قرائت می‌شود.

همچنین علاوه بر گزارش معاون اجرایی مجلس، وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری انتخابات ارائه خواهد کرد.

برگزاری مراسم تحلیف منتخبان مجلس دوازدهم از دیگر بخش های این مراسم است.

این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش خواهد شد.

چه کسانی در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم حضور یافتند؟

مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم در حال برگزاری است.

به گزارش مهر، مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، علی لاریجانی، علی اکبر ناطق نوری، سردار رادان، غلامعلی حدادعادل، سرلشکر موسوی، سردار حسین سلامی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، محمد مخبر، اعضای دولت، علیرضا زاکانی، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، امیردریار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیرخلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی مقام معظم رهبری، برخی از اعضای شورای نگهبان، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به همراه تعداد دیگری از اعضای شورای شهر، سفرای کشورهای مختلف در تهران، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع امنیت، مدافع حرم و دفاع مقدس از دیگر حاضران و مدعوین این مراسم هستند.

گفتنی است، در جایگاه پیش بینی شده برای حضور رئیس جمهور و وزیر خارجه، تصویر این دو شهید فقید به همراه گل قرار داده شده بود.

 حضور سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، امیر سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس

آغاز آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس

مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و سفرای کشورهای خارجی آغاز شد.

۲۵۰ عکاس، تصویربردار و خبرنگار داخلی و خارجی مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پوشش می‌دهند.

زنگ آغاز مجلس دوازدهم به صدا درآمد

زنگ آغاز مجلس دوازدهم توسط هیئت رئیسه سنی به ریاست علاالدین بروجردی به صدا درآمد.

اعلام اسامی اعضای هیات رییسه سنی مجلس

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، اسامی اعضای هیات رییسه سنی مجلس دوازدهم را قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس ضمن خیر مقدم به مهمانان و منتخبان، اسامی هیأت رئیسه سنی را قرائت کرد.

بر این اساس، اسامی علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس سنی، حسینعلی شهریاری به عنوان نایب رئیس، عبدالحسین همتی به عنوان دبیر اول و عباس قدرتی به عنوان دبیر دوم هیأت رئیسه سنی اعلام شد.

به گفته معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، وظایف هیأت رئیسه سنی اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه‌کشی برای تعیین اعضای شعب، توزیع اعتبارنامه‌ها بین شعب، تمشیت امور مجلس و برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس است.

بعد از استقرار هیأت رئیسه سنی مجلس دوازدهم، زنگ رسمی اولین جلسه مجلس دوازدهم از سوی بروجردی نواخته شد.

منتخبان مجلس دوازدهم سوگند یاد کردند

منتخبان مجلس دوازدهم در اولین جلسه رسمی مجلس سوگند یاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۷ خرداد ماه) و در مراسم افتتاحیه مجلس سوگندنامه‌ای را که توسط علاء‌الدین بروجردی، رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس قرائت شد، تکرار کردند.

متن این سوگندنامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم. از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

منتخبان مجلس دوازدهم پس از انجام مراسم تحلیف، سوگندنامه را امضا کردند.

رئیس سنی مجلس دوازدهم، پیش از قرائت متن سوگندنامه اعلام کرد که نمایندگان اقلیت‌های دینی به کتاب آسمانی‌شان سوگند یاد می‌کنند.

  پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت افتتاح دوازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی: خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی، خواهد توانست قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی دور نگه دارد

اکنون که دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی مانند همیشه در موعد مقرّر و بی‌تأخیر آغاز میشود، جبهه‌ی خشوع به درگاه خداوند عزیز و حکیم میسایم و استمرار و استحکام مردم‌سالاری دینی را که هدیه‌ی بزرگ الهی به ملّت ایران است، سپاس میگویم.

 هر مجلس جدید میتواند درخششی تازه در افق روشن کشور پدید آورد و بر امید و انگیزه‌ی ملّت بیفزاید. ترکیب نمایندگان تازه‌نفَس با منتخبان کارآزموده و مجرّب، این پیام را میرساند که خانه‌ی ملّت، با بهره‌گیری از اختیاراتش در قانون اساسی و با التزام به مسئولیّت سنگینش در جمع ارکان کشور، خواهد توانست روزآمدی و نوآوری را با پختگی و سنجیدگی همراه کند و قانونگذاری و نظارت را از تلاطم و آشفتگی و نیز از رکود و سکون دور نگه دارد.

بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.

رهبر انقلاب: مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد | مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین باشد

 نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّتها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.

رهبر انقلاب: سوگند نمایندگی نمایشی و تشریفاتی نیست | نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند

نکته‌ی دیگر درباره‌ی سوگند نمایندگی است. این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود. نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند و پایبندی به آن را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

رهبر انقلاب: شهیدان پرواز اردیبهشت یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود

 نکته‌ی بعدی مربوط به التزامات اخلاقی است. سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالشهای سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد. در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد. شهیدان پرواز اردیبهشت -که اکنون سراسر کشور داغدار آنها است- یکی از خصوصیّاتشان رعایت فضیلت‌های اخلاقی بود. مراقبت از خویش در این زمینه را باید جدّی گرفت.

رهبر انقلاب: هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است | پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد

 نکته‌ی آخر یادآوریِ این حقیقت است که هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است. پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد و از تصویب طرحهای آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.

 برادران و خواهران گرامی! کار با نیّت خدمت به مردم، عمل صالح و حسنه‌ی مأجور الهی است و خدای شاکر علیم، در دنیا و آخرت به آن پاداش خواهد داد. جذب دلهای مردم و سپاس بی‌دریغ آنان یکی از پاداشهای الهی در دنیا است و تشییع چندین‌میلیونی رئیس‌جمهور فقید و همراهان عزیزش نمونه‌ای از این پاداش الهی است. مردم وفادار و هوشیار در شهرهای مختلف، با گل‌باران و اشک‌باران این پیکرهای پاک، یاد شهیدان دهه‌ی ۶۰ را برای نسل جدید کشور زنده کردند و در عمل، به هزاران دروغ و تهمت و شایعه پاسخ دادند. رحمت و درود خدا بر آنان!

 در پایان لازم میدانم از نمایندگان محترم دوره‌ی یازدهم، بویژه رئیس پُرتلاش و هیئت‌رئیسه‌ی فعّال آن، تشکّر کنم.

12 توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس دوره دوازدهم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامشان به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، 12 توصیه را برای نمایندگان مجلس جدید داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیامی صادر کردند.ایشان در این پیام 12 توصیه به نمایندگان مجلس جدید داشتند که در ادامه آمده است.

1_ تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر

رهبر معظم انقلاب در این پیام، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر را تاکید داشتند و تصریح کردند: «بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.»

2_ دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور

دعوت‌ به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور نکته دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایندگان مجلس جدید توصیه داشتند. «نکته‌ای که همواره بر آن تأکید میکنم آن است که مجلس باید آرامش‌بخش و امیدآفرین و برانگیزاننده‌ی همّت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد.»

3_ پرهیز از مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی

ایشان همچنین نمایندگان را از مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی منع کردند و تاکید داشتند: «در خود مجلس نیز مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد و این خسارت بزرگی است.»

4_ سوگند نمایندگی، نمایشی و تشریفاتی نیست

نکته‌ی دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند درباره‌ی سوگند نمایندگی بود. ایشان افزودند: «این سوگند، نمایشی و تشریفاتی نیست؛ سوگندی حقیقی و مسئولیّت‌زا است که در دنیا و آخرت گریبان‌گیر خواهد بود.»

5_ رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه

رهبر انقلاب رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه را موثر در تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز دانستند. ایشان در این خصوص مطرح کردند: «بی‌شک، تعامل منضبط و همدلانه با قوای دیگر و نیز رفتارِ جمعیِ صحیح و صبورانه در داخل قوّه‌ی مقنّنه، به تحقّق همه‌ی ویژگی‌های یک مجلسِ تراز کمک خواهد کرد و یاد نیک نمایندگان را ماندگار خواهد ساخت.»

6_ در پیش چشم داشتن بند بند سوگند شرعی نمایندگان در همه مدت نمایندگی

در پیش چش داشتند سوگند شرعی مسئله دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای بر آن تاکید داشتند: «نمایندگان محترم، ناگزیر باید در همه‌ی مدّت نمایندگی، بندبندِ این سوگند شرعی را در پیش چشم داشته باشند.»

7_ پایبندی به سوگند، معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش

ایشان در ادامه افزودند:‌ «پایبندی به آن «سوگند شرعی»‌ را معیار قضاوت درباره‌ی عملکرد خویش بدانند.

8_ رعایت فضیلت‌های اخلاقی در عرصه‌ی چالش‌های سیاسی و رقابت‌های مشروع

رعایت فضیلت اخلاقی در عرصه‌ی چالش‌های سیاسی و رقابت‌های مشروع نیز در این پیام مورد تاکید ایشان بود؛ رهبر انقلاب در این باره افزودند:‌ «سبک زندگی اسلامی که بخش مهمّی از آن را فضایل اخلاقی تشکیل میدهد، در عرصه‌ی چالش‌های سیاسی و رقابتهای مشروع، اهمّیّت بیشتر می‌یابد.»

9_ توجه به کیمیای تقوا و گذشت و...

رهبر انقلاب در پیام به نمایندگان مجلس دوازدهم توصیه داشتند: «در اینجا است که کیمیای تقوا و گذشت و انصاف و صداقت و مسئولیّت‌پذیری و کار بی‌منّت، قیمت اصلی خود را آشکار میسازد.»

10_ کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی

ایشان همچنین نمایندگان مجلس را نماینده همه‌ ملت ایران معرفی کردند و توصیه داشتند:‌ «هر یک از نمایندگان مجلس، نماینده‌ی همه‌ی ملّت ایران است؛ این بدان معنی است که کار اصلی نماینده تأمین منافع ملّی است»

11_ پرهیز از  تصویب طرح‌های آبادانی به صورت افراطی

پرهیز از تصویب طرح‌های آبادانی به صورت افراطی نکته دیگری بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند. ایشان تاکید داشتند: «از تصویب طرح‌های آبادانی به صورت افراطی و بیرون از حدّ طاقت بودجه‌ی عمرانی پرهیز شود.»

12_ پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه، در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه تاکید کردند:‌ «پیگیری مسائل حوزه‌ی انتخابیّه باید در چارچوب نگاه کلان به مسائل کشور انجام گیرد.»/ فارس

12 توصیه رهبر انقلاب

جای خالی شهید جمهور در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم

 دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی با حضور منتخبان ملت و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد که جای خالی شهید جمهور کاملا نمایان بود.

رئیسی

به گزارش ایرنا،مراسم افتتاحیه ‌دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه هفتم خرداد ماه با حضور جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری و سران قوا در حال برگزاری است، از ساعاتی قبل از آغاز مراسم، تمهیدات نظامی و امنیتی برای افتتاحیه مجلس دوازدهم از مترو تا صحن بهارستان فراهم شده بود.

در این مراسم بیش از ۲۲۰ خبرنگار داخلی و خارجی مراسم را پوشش دادند، خبرنگاران و عکاسان داخلی و خارجی پس از دریافت کارت‌های ویژه خود به داخل صحن مجلس راهنمایی شدند، تمامی راهروهای ورودی مجلس مزین به تصاویری از مراسم اختتامیه یازده دور مجلس شورای اسلامی بود.

جایگاه میهمانان مملو از افرادی بود که برای مراسم افتتاحیه آمده بودند، یگان موزیک دژبان ارتش جمهوری اسلامی هم اولین گروهی بود که با حضور در جایگاه خود را برای برگزاری مراسم افتتاحیه آماده می کرد. امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش اولین میهمانی بود که در ساعت ۷:۱۵ دقیقه وارد صحن شد و در جایگاه میهمانان نشست.

این مراسم یک غایب ویژه دارد و جای خالیش در این مراسم حس می شود آری شهید جمهور آیت الله رییسی. هم او که جانش را در راه خدمت فدا کرد و جاودانه ماند دقیقا چهارسال پیش در چنین روزی ۷ خرداد ماه سال ۹۹ در کسوت رییس قوه قضاییه کنار رییس جمهور وقت و سید حسن خمینی در ردیف میهمانان نشست و نظاره گر افتتاحیه مجلس یازدهم بود.

دقایقی قبل از آغاز مراسم، منتخبان جدید ملت یکی پس از دیگری وارد صحن شدند و با راهنمایی عوامل اجرایی در صندلی های خود مستقر می شدند، احمد وحیدی وزیر کشور، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، صولت مرتضوی، وزیر رفاه، محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر ارشاد، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور ،سردار قآنی، فرمانده سپاه قدس، زاکانی شهردار تهران، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از جمله میهمانانی بود که در ابتدای شروع جلسه در صحن حضور یافتند. جایگاه مقامات ارشد نظامی هم در ردیف دوم بود.

از نکات جالب این افتتاحیه حضور یکی از نمایندگان با لباس محلی بختیاری و احوالپرسی گرم غلامرضا تاج گردون منتخب مردم گچساران با رسایی نماینده مردم تهران بود. تاج گردون در دوره یازدهم به دلیل رد اعتبار نامه نتوانست به مجلس راه یابد.

ساعت ۸:۱۲ دقیقه هم آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان محمد مخبر سرپرست قوه مجریه، غلامحسین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه و محمد باقر قالیباف، محمدی گلپایگانی ، مدیر دفتر رهبر انقلاب ،ناطق نوری، غلامعلی حداد عادل، علی لاریجانی روسای سابق مجلس و سید حسن خمینی وارد صحن علنی شدند.

حجت الاسلام حسن روحانی، محمود احمدی نژاد، حجت الاسلام آملی لاریجانی نیز از غایبان این مراسم بودند.

سپس زنگ افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساعت ۸:۲۳ دقیقه به ریاست علاءالدین بروجردی رییس سنی هیات رییسه مجلس به صدا در آمد، وی از قاری قران خواست برای تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در جایگاه حضور یابد.

بعد از قرائت پیام مقام معظم رهبری از سوی آیت الله محمدی گلپایگانی به مناسبت افتتاحیه مجلس و تاکید معظم له مبنی بر اینکه مجلس باید آرامش بخش و امید آفرین باشد علاءالدین بروجردی، رییس سنی مجلس  که ریاست جلسه را برعهده نطق خود را ایراد کرد و در ادامه احمد وحیدی وزیر کشور که به نشانه عزا پیراهن مشکی بر تن داشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رییسی گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

در این مراسم کلیپی از دستاوردهای شهید آیت الله رییسی پخش شد که هنگام پخش این کلیپ محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست جمهوری و جمعی از وزیران دولت اشک می ریختند./ ایرنا

پایان مراسم افتتاحیه مجلس/ منتخبان به حرم امام (ره) رفتند

دقایقی قبل مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم به اتمام رسید و منتخبان برای تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، صحن مجلس را ترک کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها