آغاز سال تحصیلی با ۱۶ و نیم میلیون دانش‌آموز

کد خبر: 1245099

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله ارتقای رتبه‌بندی، اصلاح آیین‌نامه آن و حرکت به سمت تضمین کیفیت در چارچوب رتبه‌بندی معلمان هستیم و امسال سال تحصیلی جدید را نیز با شعار مدرسه قوی، ایران قوی با بیش از ۱۶ میلیون و نیم دانش‌آموز آغاز خواهیم کرد.

آغاز سال تحصیلی با ۱۶ و نیم میلیون دانش‌آموز

رضامراد صحرایی امروز در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: مدیران مدارس از آن جهت راهبردی ترین مدیران کشور هستند که در سند تحول بنیادین مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت و کانون محله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تحول از مدرسه آغاز می‌شود، افزود: امروز کلید اقتدار کشور در مدارس زده می‌شود و هر مدرسه یک ایران بزرگ است و مدارس نگهدارنده گوهربارترین ثروت کشور هستند. اقتصاد شکوفا، فرهنگ فرهیخته و جامعه پویا از مدرسه آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سالی که گذشت با وجود همه فراز و نشیب‌ها، سالی پربار و نیکو بود. اقدام راهبردی دولت اجرای رتبه‌بندی پس از ۱۰ سال بود و معلمان همت و حمایت دولت در تخصیص بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به این طرح را فراموش نخواهند کرد.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی داریم

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اقدامات درخصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: امسال با شعار مدرسه قوی، ایران قوی میزبان بیش از ۱۶ میلیون و نیم دانش‌آموز خواهیم بود. در این میان ورود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی امیدآفرین است.

صحرایی افزود: در این سال هفت پروژه ملی تعریف کرده‌ایم که اولین آن هر دانش‌آموز یک مهارت است و ترغیب حداقل ۵۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم به هنرستان‌ها در دستور کار است.

وی ادامه داد: همچنین پروژه ملی احیا و تقویت تربیت معلم است که امسال بی‌سابقه بود و ۳۰ هزار دانشجومعلم پذیرفتیم، سیاست در این دولت این است که پذیرش دانشگاه فرهنگیان با خروجی آموزش و پرورش یکی شود و این امکان پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در پاییز ۱۴۰۲ صادر شده است که تقاضای من افزودن آن به ۲۵ هزار نفر است. پروژه ملی انسداد بی‌سوادی اهمیت بسیاری دارد که احیای تربیت معلم عشایری و روستایی پس از ۱۷ سال کمک بسیاری می‌کند.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد