روزانه 20 میلیارد تومان دود می‌شود

کد خبر: 1294182

روزانه رقم هنگفتی برای مصرف دخانیات هزینه می‌شود، به‌طوری‌که تقریباً روزی ۲۰میلیارد تومان هزینه سیگاری ها در کشور است و از طرفی پنج برابر این مبلغ صرف درمان سیگاری‌ها در بیماری‌های لاعلاج و سرطان می‌شود.

روزانه 20 میلیارد تومان دود می‌شود
دبیر فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس با اشاره به تصویب قانون جامع مبارزه با دخانیات در سال۸۴ که به تصویب بیش از ۲۱۰ نماینده مجلس رسید، می‌گوید: متأسفانه تاکنون در اجرای این قانون نمره قبولی نگرفته‌ایم.

محمدرضا معدنی دبیر فراکسیون مبارزه با دخانیات در گفت‌وگو با روزنامه قدس با بیان اینکه از نظر سازمان بهداشت جهانی ۶آیتم درخصوص کاهش مصرف دخانیات مدنظر بوده که به تمام کشورها نیز ابلاغ شده، ادامه می‌دهد: مفاد این کنفوانسیون شامل ۶بند در زمینه پایش آمار مصرف دخانیات، ممنوعیت تبلیغ دخانیات، حفاظت از افراد در برابر تماس با دود محیطی دخانیات، کمک به افراد برای ترک دخانیات و ارائه کلینیک‌های ترک سیگار به صورت رایگان، هشدار درباره خطرات مصرف دخانیات مانند تصاویر هشداردهنده روی پاکت‌های سیگار و افزایش مالیات بر سیگار است. 

وی ادامه می‌دهد: با اینکه بودجه خوبی از مالیات بر سیگار داریم که بیشترین درصد آن به وزارت بهداشت، قسمتی به وزارت ورزش به عنوان جایگزین و بخشی به آموزش و پرورش برای پیشگیری تزریق شده، اما متأسفانه پس از گذشت دو دهه هنوز پیشگیری، کنترل و مبارزه با دخانیات جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا نکرده است. 
معدنی توضیح می‌دهد: روزانه رقم هنگفتی برای مصرف دخانیات هزینه می‌شود، به‌طوری‌که تقریباً روزی ۲۰میلیارد تومان هزینه سیگاری‌ها در کشور است و از طرفی پنج برابر این مبلغ صرف درمان سیگاری‌ها در بیماری‌های لاعلاج و سرطان می‌شود.
وی تصریح می‌کند: برخی کشورهای همسایه ما مصرف دخانیات را به‌خوبی کنترل می‌کنند و مالیات بر سیگار را تا بالای ۶۰۰برابر گران کرده‌اند تا برای اقشار پایین‌دست قابل دسترس نباشد و در صورت مصرف، مجبور به ترک آن باشند. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد