چگونه کلید اتوماتیک از آتش سوزی و قطعی برق جلوگیری می کند ؟

کد خبر: 1053735

در این مقاله که توسط گروه تحقیقاتی لایت هوم گردآوری و تنظیم گردیده است برای شما مخاطبان لایت هوم یک قطعه الکترونیکی مهم را شرح می دهد که استفاده آن در برق کشی ساختمان بسیار حائز اهمیت است. پس با ما همراه باشید.

کلید اتوماتیک یک سوئیچ الکتریکی می باشد، که به طور خودکار عمل می کند و برای حفاظت از مدار الکتریکی از آسیب های ناشی از جریان بیش از حد، به طور معمول ناشی از اضافه بار یا اتصال کوتاه در مدار جریان برق استفاده می شود. عملکرد اصلی آن بدین صورت است که به قطع جریان پس از تشخیص خطا کمک می کند. بر خلاف فیوز که یک بار عمل می کند و پس از آن باید جایگزین شود، کلید اتوماتیک می تواند یک بازوی تعویض کننده برای تنظیم مجدد عملکرد طبیعی را بازنشانی کند.

کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک کامپکت بیشتر در چه مکان هایی مورد استفاده است؟

انواع مختلف کلید اتوماتیک در اندازه های مختلف ساخته می شود، از دستگاه های کوچک که از مدارهای کم جریان یا لوازم خانگی فردی استفاده می کنند، تا تابلوهای بزرگ طراحی شده برای حفاظت از مدارهای ولتاژ بالا که تمام برق شهر را تامین می کنند. تمام کلید های اتوماتیک دارای ویژگی های مشترک در عملیات خود هستند، اما جزئیات بسته به نوع ولتاژ، درجه بندی فعلی و نوع قطع کننده مدار به طور قابل ملاحظه ای متفاوت است.

کلید اتوماتیک باید ابتدا وضعیت خطا را تشخیص دهد. در اتصالات کوچک و کلید های ولتاژ پایین، به طور معمول اثرات گرمایی یا مغناطیسی جریان الکتریکی استفاده می شود. کلید اتوماتیک برای جریان های بزرگ یا ولتاژ بالا معمولا با دستگاه های خنک کننده که با ایمنی حفاظتی طراحی شده اند تا وضعیت خطا و کارکردن مکانیسم باز شدن را کنترل کنند. این ها معمولا نیاز به یک منبع انرژی جداگانه مانند یک باتری دارند، گرچه برخی از مدارهای ولتاژ بالا دارای ترانسفورماتور های فعلی، رله حفاظتی و یک منبع قدرت کنترل داخلی هستند.

کلید اتوماتیک

چرا کلید اتوماتیک MCCB را حساس ساخته اند؟

مهم ترین دلایلی که می تواند یک کلید کمپکت را حساس ساخته و آن را مجبور به واکنش نماید، ایجاد جریان های هجومی در شبکه است. این جریان های هجومی که در کسری از ثانیه به شدت زیاد خواهند شد، می ‌توانند ناشی از اتصال کوتاه، اتصال دو فاز به یکدیگر و یا اضافه بار های غیر معقول در سیستم باشد.

کلید کمپکت که گاهی آن را با نام کلید اتومات نیز می ‌شناسند، در رنج های وسیعی از جریان استاندارد شده، طراحی و تولید می ‌شود و برای این منظور می ‌توانید آن ها را در رنج جریان ۲۰ الی ۱۶۰۰ آمپر شاهد باشید. از طرفی در مدل ‌های بزرگ و صنعتی، این توانایی تعریف شده است که جریان های اتصال کوتاه تا ۵۰ کیلو آمپر را قطع نمود. مادامی که هیچ آسیبی متوجه آن ها نشده باشد. شما می توانید مدل های مختلف کلید اتوماتیک را با برندهای متنوع همانند کلید اتوماتیک پارس فانال، کلید اتوماتیک یونلک، کلید اتوماتیک هیوندای و غیره را در لایت هوم تهیه کرده و نسبت به خرید و اطلاع از قیمت آنها اقدام نمایید.

کلید اتوماتیک

آیا کلید هوایی اتوماتیک همان کامپکت است؟

کلید هوایی یکی از انواع کلیدهای اتوماتیک بوده که به کمپکت فشار ضعیف نیز معرف است، که در آمپر های بالا استفاده می شود. کلید هوایی در آمپر های بالا طراحی و ساخته می شود از مدار در برابر اضافه بار، اتصال کوتاه آنی و تاخیری و اتصال به زمین محافظت می کند. واضح تر می توان گفت که آمپر بالاتری نسبت به کلید اتوماتیک معمولی را پشتیبانی می کند

این نوع کلید های حفاظتی را با نام ACB نیز می شناسند. موارد کاربرد این کلید در ورودی تابلوها است که معمولاً جریان بالایی دارند و برقراری تواضع بین کلیدهای ورودی و کلیدهای خروجی را فراهم می کند. به دلیل وجود سیستم اطفای جرقه توسط هوای آزاد، به این نوع کلیدها، کلید اتوماتیک هوایی گفته می ‌شود. عمر مفید کلید هوایی تقریباً دو برابر کلید اتوماتیک یا کمپکت است.

کلید اتوماتیک

کلید کمپکت اتوماتیک از کجا تهیه کنیم؟

رایج ترین کلید اتوماتیک در صنعت برق با رنج کم جریانی اتا آمپر های وسیع را پاسخگو است. در ساده ترین نوع آن حفاظت اضافه جریان و اتصال کوتاه با مکانیزم ‌های حرارتی و مغناطیسی دیده شده است و در تولیدات شرکت ‌های مختلف با توجه به نیازهای مشتری برای هر کلید کمپکت با رنج جریان مشخص ، مقدار جریان حفاظتی حرارتی یا مغناظیسی را می‌ تواند ثابت یا قابل تنظیم نگه دارد و انعطاف پذیری کلید بسته به تغییرات بار مصرفی در پروژه در نظر گرفته شده است، کلید‌های کمپکت می توانند مکانیزم حرارتی و مغناطیسی نداشته باشند.

 حفاظت های اضافه جریان و اتصال کوتاه بر مبنای رله‌ های الکترونیکی صورت گیرد که این مورد موجب افزایش قیمت کلید اتوماتیک گردد و خوب البته دقت بالای کلید هم افزایش می یابد. همین امر باعث شده که سایت جامع و کامل کلینیک برق لایت هوم تمامی برند و مدل های کلید های حفاظتی را در خود گنجانده باشد و شما به راحتی با مشاهده مدل و برند های مختلف با کیفیت خرید کلید کمپت اتوماتیک خود را به راختی انجام دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها