انتقاد تند خرازی از جبهه اصلاحات

کد خبر: 1059713

دبیرکل حزب ندای ایرانیان: روند آنان دموکراتیک نبود اما باید خروجی را دید!

انتقاد تند خرازی از جبهه اصلاحات

گروه سیاست سایت فردا - فصل انتخابات که می‌شود، گله‌گذاری‌ها هم بیشتر می‌شود. اگرچه که فعالان سیاسی در هر جریانی سعی می‌کنند که آبروداری کرده و یا برای اینکه بهانه دست رقیب ندهند، اختلافات داخلی را تا حد امکان پنهان کنند اما بالاخره از یک جایی به بعد نمی‌توان برخی مسائل را نادیده گرفت. همین است که از لابه‌لای مصاحبه‌ها و اظهارنظرها نشانه‌های دعوا و کدورت مشاهده می‌شود.

اظهارات صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در مصاحبه اخیرش با «برنا» نیز مصداق همین مدعا است. او که این روزها از رویکرد حزبش مبنی بر معرفی کاندیدای حزبی می‌گوید، از رویه نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان انتقاد می‌کند. 

اوی می‌گوید: «موظفم صریح بگویم که روند آنان دموکراتیک نبود اما باید خروجی را دید! به خرد جمعی البته خرد جمعی عادلانه و کارشناسی بسیار معتقدم.»

این نقد وقتی قابل اعتنا می‌شود که حواسمان باشد ، حزب او دو گزینه بیشتر ندارد. خرازی یا محمد جواد ظریف. از آنجایی که ظریف هم میلی به نامزد شدن ندارد و بارها این را گفته می‌توان نتیجه گرفت که ندای ایرانیان دبیرکل خود را مناسب‌ترین گزینه می‌داند و خرازی نیز چشم انتظار اجماع سایرین روی خودش است.

او در پاسخ به اینکه در مورد کاندیدا 1400 اصلاح طلبی چه پیشنهادی دارید از نظر رفتار و ادبیات سیاسی این شخص باید واجد چه خصوصیاتی باشد؟ می‌گوید: «باید پژواک دیدگاه و زبان مردم باشند. نمی توان برای مردم فلسفه بافت. باید درد جامعه را بفهمند و به مردم بگویند و برای مردم برنامه عملی و واقع گرایانه داشته باشند. اگر برنامه نداشته باشند به جایی نمی رسند.»

درباره اینکه خودش شخصا قصد نامزدی دارد یا خیر نیز تلویحا پاسخ مثبت داده و می‌گوید: «من فرزند ایرانم، من سرباز و خادم مردم و کشور هستم. من روزهای خوش و ناخوش، سخت و آسان این کشور را از نزدیک آزموده ام. تجربه های حکمرانی را بخش های مختلف کشور داشته ام. در کسوت و مدیریت عالی دیپلماتیک، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و کارآفرینی، افتخار خدمتگزاری به این ملک و بوم را دارم. آرزوهای بزرگ برای سربلندی، رفاه و امنیت ایران و مردم نجیبش در سر و دل دارم. برای اداره کشور، برای کنش سیاسی به خرد جمعی معتقدم. اگر حزب ندا که جوانانی خردمند، عاشق کشور و پرشور و پرانگیزه را در خود جای داده، تصمیم به حضورم در کارزار ۱۴۰۰ بگیرد، نهایتا بر مبنای خرد جمعی اقدام می کنم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها