دوتابعیتی‌های تیم آمریکا در کمین تیم ایران

کد خبر: 1071681

روزنامه دولتی ایران، با رویکرد مثبت، حضور یک ایرانی دوتابعیتی در تیم مذاکراتی آمریکا را پوشش داد.

کیهان: این روزنامه در خبری با عنوان «دیپلمات ایرانی‌تبار به تیم آمریکا در وین پیوست/ عراقچی: همه معتقدند اختلافات حل شدنی است»، نوشت: «خبر مرتبط با هیئت آمریکایی که از ابتدای گفت‌وگوها در وین حضور دارد، این بود که آرین طباطبایی، دیپلمات ایرانی‌تبار به این تیم اضافه شد.

آرین طباطبایی، از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا بهمن سال قبل به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین‌الملل منصوب شد. طباطبایی مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در تیم مذاکراتی ایالات متحده در نشست مشترک با هیئت دیپلماتیک روسیه در مذاکرات وین شرکت کرد. طباطبایی دارنده مدرک دکتری تخصصی در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه «کینگز کالج لندن» است و به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کند. او فرزند سید جواد طباطبایی، روشنفکر و استاد دانشگاه ایرانی است که پروژه ایرانشهری را دنبال می‌کند.».

یادآور می‌شود سید جواد طباطبایی از مدعیان زوال اندیشه پس از اسلام است اما با این وجود آقای روحانی چند سال قبل، جایزه جشنواره فارابی را به وی اعطا کرد!

همذات‌پنداری و خبر مثبت روزنامه دولت درباره عضو ایرانی‌تبار تیم آمریکا در حالی است که افرادی از این دست به تابعیت آمریکا درآمده و معتقدند که زیر پرچم آمریکا در مقابل دشمنانش خدمت کنند و حتی در صورت جنگ بجنگند. در واقع تیم آمریکایی به اعتبار اعتمادش به فرد یاد شده، او را در مذاکرات کنار خود به خدمت گرفته است؛ همان‌گونه که فرد دوتابعیتی دیگر به نام سحر نوروززاده در تیم مشاوران امنیت ملی باراک اوباما حضور داشت و بعدها فاش شد که نوروززاده، دیدارهایی را با عبدالرسول دری اصفهانی، عضو و مشاور تیم مذاکراتی ایران (برجام) ترتیب داده است. نفوذ تیم امنیتی آمریکا در تیم مذاکره کننده ایرانی و مشاوران آن موجب شد برجام در حوزه واگذاری امتیازات از سوی ایران کاملاً دقیق و روشن تنظیم شود، اما حقوق ایران سرهم‌بندی شود و آمریکا بتواند ضمن نقض تعهداتش، طلبکار ایران هم بشود. به عبارت دیگر، امثال دری اصفهانی و کاوه مدنی و سایر عناصر دوتابعیتی نفوذی در دیوان‌سالاری دولتی، همان خدمت را در حق آمریکایی‌ها مرتکب می‌شوند که عناصر دوتابعیتی حاضر در تیم و طرف آمریکایی.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها