علی یوسفپور: جامعه دید مثبتی درباره اصلاحطلبان ندارد/ مردم نمیپذیرند جهانگیری منتقد وضع موجود شود/ نمره مردودی دولت روحانی در کارنامه جهانگیری نیز ثبت شد/ اصولگراها روی یک نامزد اجماع کنند جهانگیری هیچ شانسی ندارد
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه نمره مردودی دولت روحانی در کارنامه جهانگیری نیز ثبت شد، تأکید کرد: شاید آقای جهانگیری بخواهد ضعف عملکرد دولت دوم آقای روحانی را به کمتر شدن نقش خودش در تصمیمات و کارهای اجرایی مربوط کند اما حتی این مسئله هم مشکلی از او رفع نخواهد کرد چون دولت اول آقای روحانی نیز کارنامه قابل قبولی در حوزه کارهای عمرانی و اقتصادی ندارد. در کل جهانگیری نمی تواند نقش خود را در دولت روحانی کتمان کند.
گروه سیاسی فردا : اسحاق جهانگیری تصمیم خودش را گرفت و می خواهد وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شود. او در سال 96 نیز خود را نامزد اصلاح طلبان معرفی کرد که در نهایت به نفع حسن روحانی از صحنه رقابت کنار کشید.
حالا آقای معاون اول می خواهد جای رئیس دولت بنشیند و نشان دهد چه کارهایی از او بر می آید. شاید برخی بگویند جهانگیری شانسی ندارد چون دولت روحانی نتوانست کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد اما استراتژی انتخاباتی آقای معاون اول متفاوت از آن تحلیلی است که برخی فکر می کنند.
او می خواهد خود منتقد وضع موجود شود و این طور وانمود کند که اگر همچون دولت اول حسن روحانی واقعا نفر دوم دولت محسوب می شد امروز کارنامه دولت دوم حسن روحانی پربار بود.
علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره تصمیم اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: موقعیت اسحاق جهانگیری در رقابت سیاسی پیش رو خیلی به نوع آرایش انتخاباتی اصولگرایان بستگی دارد. به عبارت روشن تر اگر کل جریان اصولگرایی روی حمایت از یک نامزد توانمند اجماع کنند، جهانگیری هیچ شانسی در انتخابات نخواهد داشت.
وی با اشاره به مشارکت کم مردم در انتخابات خردادماه 1400، افزود: هم اکنون برآوردها نشان می دهد که رئیس جمهور آینده امکان دارد با 5-6 میلیون رأی راهی پاستور شود.
وی ادامه داد: اگر آقای جهانگیری بیاید اصلاح طلبان روی او اجماع می کنند چون در طول 30 سال گذشته همواره در جبهه اصلاحات بوده و همیشه هم مواضع آنها را تأیید کرده است. با این اوصاف اصولگرایان در این وضعیت با 10 نامزد وارد صحنه انتخابات شوند و اصلاح طلبان روی جهانگیری به توافق برسند، آن وقت نامزد جریان اصلاحات حتی با اندک سرمایه اجتماعی اش ممکن است شانس پیروزی پیدا کند.
این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: جامعه نسبت به اصلاح طلبان به ویژه افراد شاخص شان دید مثبتی ندارد. این برای جریان اصولگرا فرصت محسوب می شود که روی یک کاندیدای واحد توانمند توافق کنند و نگذارند رقیب با یک کاسه کردن رأی خود و فضاسازی رسانه ای معادلات صحنه رقابت را به نفع خود چیدمان کند.
وی درباره برنامه جهانگیری برای تبدیل شدن به اپوزیسیون دولت روحانی افزود: در دوم خرداد 76 ما به آقای ناطق گفتیم «با موضع انتقادی وارد صحنه انتخابات شو» اما ایشان قبول نکرد و در زمان تبلیغات به مردم گفت که «من نوچه آقای هاشمی هستم» همین مسئله به ضرر او شد چون مردم به کاندیدایی رأی می دهند که منتقد وضع موجود باشد و عملکردش هم این را اثبات کند بنابراین اگر آقای جهانگیری بخواهد این استراتژی را جلو ببرد مردم این ادعا را از سوی او نمی پذیرند.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تأکید کرد: شاید آقای جهانگیری بخواهد ضعف عملکرد دولت دوم آقای روحانی را به کمتر شدن نقش خودش در تصمیمات و کارهای اجرایی مربوط کند اما حتی این مسئله هم مشکلی از او رفع نخواهد کرد چون دولت اول آقای روحانی نیز کارنامه قابل قبولی در حوزه کارهای عمرانی و اقتصادی ندارد. در کل جهانگیری نمی تواند نقش خود را در دولت روحانی کتمان کند.