کانادا و استونی: ما با ائتلاف در تنگه هرمز همکاری می‌کنیم

«آنیتا آناند» وزیر امور خارجه کانادا امروز (جمعه) گفت: «ما با ائتلاف به رهبری فرانسه و انگلیس در تنگه هرمز همکاری می‌کنیم».

کد خبر : 1399773

 وزیران خارجه کانادا و استونی روز جمعه از مشارکت در مأموریت پشتیبانی ناتو برای آنچه که «تضمین آزادی ناوبری» در تنگه هرمز خوانده می‌شود، خبر دادند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «آنیتا آناند» وزیر امور خارجه کانادا امروز (جمعه) گفت: «ما با ائتلاف به رهبری فرانسه و انگلیس در تنگه هرمز همکاری می‌کنیم».

آناند در گفتگو با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در سوئد، توضیح داد: «ما در ارائه پشتیبانی برای تضمین آزادی ناوبری مشارکت خواهیم کرد».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «ما به محض دستیابی به آتش‌بس دائمی [در ایران]، در مین‌زدایی و حمایت از آزادی دریانوردی در تنگه هرمز مشارکت خواهیم کرد».

این دیپلمات کانادایی همچنین افزود: «ما متعهد به حمایت از شرکای ناتو و کشورهای بالتیک هستیم که مورد حمله پهپادی قرار گرفته‌اند».

همزمان، «مارگوس ساهکنا» وزیر امور خارجه استونی نیز مدعی شد: «تنگه هرمز باید بازگشایی و ناوبری دریایی ایمن شود، ما آماده‌ایم تا در هر ماموریتی مشارکت کنیم».

«ژان نوئل بارو» وزیر خارجه فرانسه نیز ادعا کرد: «استقرار نیروهای نظامی فرانسه در مدیترانه با هدف حفاظت از شهروندان و متحدان ما در کشورهای خلیج فارس است».

 

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: