رایزنی وزیران خارجه مصر و قطر درباره روند مذاکرات ایران و آمریکا

«بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی مصر در یک تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت‌وگو کرد.

کد خبر : 1400262

 وزیر خارجه مصر و رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در تماسی تلفنی درباره راه‌های رفع اختلافات در مذاکرات ایران و آمریکا و ضرورت تحقق یک توافق مورد اجماع، گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از منابع خبری مصر، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی مصر در یک تماس تلفنی با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی ضمن تبادل دیدگاه‌ها و هماهنگی مواضع نسبت به تحولات منطقه، آخرین تحولات مذاکرات آمریکا و ایران را بررسی کردند.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، محور گفت‌وگوها، ارائه راهکارهایی برای کاهش شکاف‌ها در روند مذاکرات و تلاش برای دستیابی به یک توافق مورد اجماع دو طرف عنوان شد.

همچنین وزیر خارجه مصر در جریان ارزیابی همتای قطری خود را درباره تلاش‌های اخیر برای تسریع دستیابی به توافقی که به جنگ جاری پایان دهد و مسیر یک روند مذاکره‌ای را برای رسیدگی به تمامی نگرانی‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی فراهم کند، قرار گرفت.

دو طرف بر اهمیت در ادامه بر اهمیت تشدید و تداوم تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی در این مرحله حساس مذاکرات تأکید کردند و ضرورت ادامه مسیر مذاکره برای حل بحران کنونی و پایان دادن به جنگ را با توجه به پیامدهای امنیتی و اقتصادی سنگین آن در سه ماه گذشته در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی یاداور شدند.

وزیران خارجه مصر و قطر در ادامه، ابراز امیدواری کردند که تلاش‌های دیپلماتیک جاری به نتیجه برسد و توافقی را شکل دهد که پایان‌بخش جنگ باشد و زمینه آغاز مرحله‌ای جدید در منطقه را فراهم کند.

این رایزنی در حالی انجام شده است که کشورهای منطقه در پی اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران تشدید تنش در خاورمیانه هستند.

 

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: