اعلام آمادگی ارتش اسرائیل برای «عقب‌نشینی جزئی» از جنوب لبنان

به گفته این شبکه، اسرائیل به آمریکا گفته که بر حفظ «خط زرد» در جنوب لبنان تأکید دارد؛ این خط، مناطقی است که صهیونیست‌ها در جنگ اخیر اشغال کرده‌اند.

کد خبر : 1402931

 شبکه ۱۲ اسرائیل شامگاه امروز یکشنبه مدعی شد رژیم صهیونیستی به آمریکا اطلاع داده که امکان عقب‌نشینی‌های محدود از لبنان به عنوان «نشانه‌ای از حسن نیت» وجود دارد.

به گفته این شبکه، اسرائیل به آمریکا گفته که بر حفظ «خط زرد» در جنوب لبنان تأکید دارد؛ این خط، مناطقی است که صهیونیست‌ها در جنگ اخیر اشغال کرده‌اند.

این شبکه در عین حال گفته آمریکا تا کنون از اسرائیل نخواسته از جنوب لبنان عقب‌نشینی کند.

به گفته این شبکه، اسرائیل در حال بررسی امکان عقب‌نشینی از «قلعه الشقیف» در جنوب لبنان است.

خلیل نصرالله، تحلیلگر لبنانی در واکنش به این ادعا گفت که عقب‌نشینی از ارتفاعات الشقیف، در اصرار ایران بر پایان دادن به جنگ و زمان‌بندی خروج کامل ارتش اسرائیل تغییر ایجاد نخواهد کرد.

به گفته نصرالله، مسئله مهمی وجود دارد؛ ارتش اسرائیل در آنجا مستقر نیست و ماندن آن به معنای خسارات بیشتر برای صهیونیست‌هاست.

 

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: