انتقال سامانه موشکی تایفون آمریکا به پایگاهی در ژاپن

روزنامه ژاپنی نیکی گزارش داد در پی اتمام رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و توکیو در ژاپن، سامانه موشکی میان برد تایفون آمریکا، به یک پایگاه نظامی متعلق به ارتش ایالات متحده در ژاپن منتقل و نگهداری می شود.

کد خبر : 1403030

 یک روزنامه ژاپنی خبر داد سامانه موشکی تایفون آمریکا به یک پایگاه نظامی این کشور در ژاپن منتقل خواهد شد.

به گزارش  تسنیم، روزنامه ژاپنی نیکی گزارش داد در پی اتمام رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و توکیو در ژاپن، سامانه موشکی میان برد تایفون آمریکا، به یک پایگاه نظامی متعلق به ارتش ایالات متحده در ژاپن منتقل و نگهداری می شود.

براساس گزارش این روزنامه، در حالی که دولت ژاپن به این سیستم ها به عنوان یک بازدارندگی استراتژیک در مقابل چین نگاه می کند، حفظ و نگهداری آنها، امکان استفاده از آنها در صورت لزوم را فراهم می کند.

با این حال، مقامات نظامی ژاپن تاکید می کنند که این امر توسعه رزمی دائمی را ایجاد نمی کند. ژنرال هیروکی اوچیکورا رئیس ستاد مشترک ارتش ژاپن در یک کنفرانس خبری در تاریخ 19 ژوئن توضیح داد که در هر فرماندهی آمریکا، هیچ طرحی وجود ندارد تا این سیستم های موشکی به طور دائمی در ژاپن مستقر باشند.

وی افزود: نام پایگاهی که برای نگه داری این سیستم های موشکی در نظرگرفته شده، همچنان افشا نشده است.     

بیشتر بخوانید

آمریکا بار دیگر سامانه موشکی «تایفون» را در ژاپن مستقر می‌کند

پیشتر ارتش آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد سامانه موشکی میان‌برد «تایفون» و سامانه موشکی توپخانه‌ای «هیمارس» با قابلیت تحرک بالا را از ماه ژوئن تا سپتامبر امسال در پایگاه هوایی کانویا در استان کاگوشیما ژاپن، برای انجام رزمایش‌های مشترک با این کشور مستقر کند.

در این گزارش آمده بود که نیروهای ارتش ژاپن و ارتش آمریکا قصد دارند رزمایش مشترک با عنوان "سپر شجاع" را از اواخر ژوئن تا اوایل ژوئیه و بعد از آن هم رزمایش مشترک "سپر شرقی" را در ماه سپتامبر برگزار کنند. پس از این رزمایش‌ها، سامانه موشکی میان‌برد تایفون که در آنجا مستقر شده بود، از پایگاه هوایی کانویا خارج شده و به پایگاه‌های نظامی آمریکا در ژاپن منتقل خواهد شد.

در همین حال وزیر دفاع ژاپن تاکید کرد که هیچ رزمایش جنگی برنامه ریزی نشده است. در مرحله نهایی این رزمایش واحدهایی از ارتش استرالیا نیز حضور خواهند داشت.

این دومین باری است که سامانه موشکی تایفون در رزمایش های مشترک با ژاپن بکار گرفته می شوند. نخستین بار از این سامانه در رزمایشی در سال 2024 استفاده شده بود. در حال حاضر سامانه های مشابهی در شمال فیلیپین و در نزدیکی تایوان مستقر است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه این رزمایش ها را محکوم و توسعه این سامانه های موشکی را تهدیدی برای منافع روسیه و امنیت منطقه‌ای دانست.

 

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: