در دیدار پزشکیان و عاصم منیر چه گذشت؟

«مسعود پزشکیان» که در رأس هیاتی عالی‌رتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاری‌های راهبردی میان تهران و اسلام‌آباد به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

کد خبر : 1403149

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان و عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان ضمن بررسی روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی فی مابین، بر ضرورت ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مسعود پزشکیان» که در رأس هیاتی عالی‌رتبه به پاکستان سفر کرده است با ژنرال عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه‌ای، مناسبات دوجانبه و راهکارهای گسترش همکاری‌های راهبردی میان تهران و اسلام‌آباد به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

در این نشست، دو طرف ضمن بررسی روند همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی، بر ضرورت ارتقای هماهنگی‌های دوجانبه در حوزه امنیت تأکید کردند.

رئیس‌جمهور پزشکیان امروز سه‌شنبه با هواپیمای ویژه «میناب ۱۶۸» (به یاد دانش‌آموزان مدرسه میناب) عازم پاکستان شد و در بدو ورود با استقبال آصف‌علی زرداری رئیس جمهور و شهباز شریف نخست وزیر پاکستان وارد اسلام‌آباد پایتخت این کشور شد.

هواپیمای حامل هیات ایرانی از بدو ورود به خاک پاکستان با ۶ فروند جنگنده ارتش این کشور همراهی می‌شد و در بدو ورود نیز به افتخار وی و هیات ایرانی ۱۶ گلوله توپ شلیک شد.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به اسلام آباد، با بیان اینکه سفر به پاکستان با هدف قدردانی از تلاش‌هایی انجام می‌شود که دولت این کشور برای نهایی شدن تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا و پیگیری حق و حقوق ملت ایران انجام داده است، گفت: ما به دنبال اجرای کامل بندهایی هستیم که در چارچوب قوانین بین‌المللی و حقوق ملت ایران به امضا رسیده و در صورت تحقق این مهم، بسیاری از مشکلات منطقه کاهش یافته و دست متجاوزان و تجاوزکاران کوتاه خواهد شد.

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: