عضو کمیته رسانه تیم مذاکره‌کننده پاسخ داد:

چرا وزیر خارجه عمان دریافت «عوارض» عبور از تنگه هرمز را تایید نکرد؟

امیرحسین یزدان‌پناه رئیس اداره اخبار مجلس در پیامی تصویری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد به برخی فضاسازی‌ها درباره آنچه وزیر خارجه عمان در رابطه با تنگه هرمز و نوع دریافت عوارض از کشتی‌ها مطرح کرد پاسخ داد.

کد خبر : 1403156

 عضو کمیته رسانه تیم مذاکره‌کننده ایران در پاسخ به ابهامی که در فضای مجازی درباره توییت وزیر خارجه عمان درباره عدم دریافت عوارض عبوز از تنگه هرمز گفت: قرار نیست آنچه دریافت می‌شود عنوان «عوارض» داشته باشد بلکه هزینه دریافتی به عنوان « دریافت

به گزارش ایسنا، امیرحسین یزدان‌پناه رئیس اداره اخبار مجلس در پیامی تصویری که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد به برخی فضاسازی‌ها درباره آنچه وزیر خارجه عمان در رابطه با تنگه هرمز و نوع دریافت عوارض از کشتی‌ها مطرح کرد پاسخ داد.

عضو کمیته رسانه تیم مذاکره کننده گفت که «بر اساس قوانین بین‌المللی اخذ عوارض از آبراه‌ها ممنوع است لذا ما هم قصد گرفتن عوارض نداریم اما چیزی به اسم «هزینه خدمات» وجود دارد مانند هزینه تأمین امنیت و... که طبق تفاهم نامه مشترک میان ایران و آمریکا قرار است ایران پس از ۶۰ روز از کشتی‌های گذری تنگه هرمز عوارض دریافت کند بلکه آنچه دریافت می‌شود هزینه خدمات است. 

وی در عین حال تاکید کرد که تنگه هرمز هیچوقت به شرایط پیش از جنگ برنخواهد گشت.

 

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: