رایزنی ونس و عون در موردآتش‌بس آمریکا، لبنان و ایران

ریاست جمهوری لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که جوزف عون در تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در مورد آتش بس گفت‌وگو کرد.

کد خبر : 1403172

 بیروت اعلام کرد که جی دی ونس، معاون رئیس جمهور و مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده به جوزف عون، رئیس جمهور لبنان گفتند ترتیبات سازوکار آتش‌بس در منطقه، بین آمریکا، لبنان و ایران در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ریاست جمهوری لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که جوزف عون در تماس تلفنی با معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا در مورد آتش بس گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام دفتر عون، ونس و روبیو در مورد پیشنهاد تشکیل هیات نظارت بر آتش بس بین آمریکا، لبنان و ایران با رئیس جمهور لبنان گفت و گو کردند.

ونس و روبیو در این تماس تلفنی گفتند که ترتیبات مربوط به ساز و کار آتش بس بین آمریکا، لبنان و ایران در دست بررسی است.

این در حالی است که همزمان دور پنجم مذاکرات بین دولت لبنان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن، آغاز شده است. عون پیش از این گفته بود: ما هرگز چیزی جز پایان اشغالگری اسرائیل در جنوب لبنان و پایان قیمومیت‌های خارجی را نمی‌پذیریم.

در ادامه نقض آتش‌بس اشغالگران صهیونیستی، سخنگوی ارتش اسرائیل امروز اعلام کرد که نظامیانش به اهدافی در جنوب لبنان حمله کرده‌اند.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ادعا شده است که در خلال این حمله گروهی از افراد را هدف قرار داده که به گفته سخنگوی ارتش این رژیم، در نزدیکی نیروهای اسرائیلی مستقر در منطقه امنیتی جنوب لبنان شناسایی شده بودند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «اسرائیل کاتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر در مواضعی جداگانه بر آزادی عمل ارتش این رژیم در لبنان تاکید کرده‌اند.

 

لینک کوتاه :

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: