بی توجهی به حجاب یعنی حراج ارزشهای اسلامی

کد خبر: 141446

چطور می شود مسئولی که به این امر مهم توجه ندارد خود را اصولگرا می داند. بی توجهی به حجاب و عفاف یعنی حراج کردن ارزشهای اسلامی. متاسفانه برخی از مسئولین ما سابقه خوبی در توجه به امر حجاب و عفاف ندارند.

بی توجهی به حجاب یعنی حراج ارزشهای اسلامی

خبرنگار تلویزیون اسپانیا هنگام مصاحبه با رئيس جمهور كشورمان برخلاف قوانين جمهوري اسلامي ايران، در حین انجام مصاحبه روسري خود را انداخت و با بي اعتنايي احمدي نژاد مصاحبه ادامه یافت. به گزارش « فردا» طبق قوانین جمهوری اسلامی تمامی مهمانان خارجی، توریست ها و تمامی زنانی که از کشورهای دیگر به ایران سفر می کنند ملزم به رعایت حجاب اسلامي در ایران هستند. در همین خصوص دو عضو فراکسیون روحانیون مجلس از بی اعتنایی رییس جمهور نسبت به برداشتن حجاب خبرنگار اسپانیایی ابراز تاسف نمودند و آن را نوعی هنجار شکنی نسبت به قوانین اسلامی خواندند. محمد تقی رهبر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» با انتقاد از بی تفاوتی رییس جمهور به رفتار خانم خبرنگار اسپانیایی در احترام به حجاب اسلامی گفت: هر مسئول و مقامی اگر در خارج از ایران مصاحبه کند هیچ تعصبی بر حجاب داشتن و یا نداشتن خبرنگار زن وجود ندارد مگر اینکه خود مسئول شرط مصاحبه را حجاب بگذارد بنابرین در کشور دیگری غیر از ایران سخت گیری وجود ندارد زیرا در دیپلماسی خودشان عرف چنین است. وی افزود: اما در ایران هر مسئول و مقامی با هر جایگاه سیاسی فرقی ندارد از رییس جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس حق ندارد عرف جامعه را بشکند و هنجارشکنی کند. رئیس فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: خانم خبرنگاری که وارد ایران می شود باید قوانین کشور ما را بپذیرد و حرمت شکنی نکند و هیچ مقامی هم حق ندارد که در کشور اسلامی ایران با یک خبرنگار بی حجاب مصاحبه کند و اگر انجام داد باید مورد بازخواست قرار گیرند این عمل رییس جمهور یعنی بی اعتنایی شخص دوم کشور به مقوله مهم حجاب. وی یادآور شد: من نمی دانم چطور می شود مسئولی که به این امر مهم توجه ندارد خود را اصولگرا می داند بی توجهی به حجاب و عفاف یعنی حراج کردن ارزشهای اسلامی. متاسفانه برخی از مسئولین ما سابقه خوبی در توجه به امر حجاب و عفاف ندارند. رهبر با انتقاد از عملکرد مسئولان دولتی در پرداختن به امر حجاب گفت: نباید بیش از این نیز توقع داشت وقتی مسئول شناخته شده کشور که از نزدیکان رییس جمهور هم می باشد در کنار یک هنرپیشه می نشیند و یا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر مسئولان فرهنگی بدون توجه به نوع پوشش و حجاب بازیگران با آنها خوش و بش می کنند نباید توقع داشت که یک خانم خبر نگار خارجی بدون داشتن حجاب با رییس جمهور مصاحبه نکند. وی در پایان گفت: متاسفانه این دولت به امر حجاب هیچ گونه توجه و اعتنایی تاامروز نداشته نکرد ما روحانیون به شدت پیگیر این مسئله هستیم. یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «فردا» اظهار داشت: مسئله حجاب یک امر دینی است و از مسلمات اسلام است و از نظر دین اسلام کسی که نسبت به این موضوع بی توجه باشند مرتد وکافر است.

سید یونس موسوی سرچشمه تاکید کرد: مصاحبه آقای احمدی نژاد با خانم خبرنگار بی حجاب در داخل ایران عمل بسیار نادرستی بود و از نظر من کار ایشان اشتباه است. احمدی نژاد باید به این خانم خبرنگار تذکر می داد چون با این عمل تمامی اعتقادات و اصول اسلامی ما زیر سوال رفته است. وی یادآور شد: جمهوری اسلامی تنها کشور مسلمان در جهان است که حجاب را به طور قانونی در کشور اجرا می کند و بر طبق همین قوانین هر خانمی که از اتباع کشورهای دیگر است به ایران بیاید با هر سمت و درجه ای ملزم به رعایت پوشش اسلامی است. این نماینده مجلس با ابراز تاسف از عملکرد دولت در بحث حجاب و عفاف گفت: متاسفانه مسئولین به امر حجاب چندان توجهی ندارند و در این خصوص مقام معظم رهبری و مراجع و علما بارها اظهار نگرانی و ناراحتی نموده اند. بدحجابی در کشور نباید دست آویزی برای غربی ها باشد که مردم ایرن را متهم به عمل نکردن به اسلام بدانند و بر طبق همین اصول رییس جمهور مملکت نیز ملزم است قوانین را رعایت کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها