درخواست چین از دولت بایدن

کد خبر: 1039062

"وانگ ونبین"، سحنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه گفت چین انتظار دارد تحت دولت آتی جو بایدن، اقدام به تقویت گفت‌وگو و توسعه همکاری با پکن کند.

درخواست چین از دولت بایدن

ایسنا:به نقل از اسپوتنیک، کالج انتخاباتی آمریکا روز دوشنبه بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی این کشور تأیید کرد و او ۳۰۶ رأی الکترال را در مقابل ۲۳۲ رأی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا به دست آورد.

وانگ در یک جلسه توجیهی گفت: ما به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری توجه کردیم. شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در ۲۵ نوامبر (۵ آذر) پیامی به آقای بایدن فرستاد و انتخاب او برای ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت. ما فرض می‌کنیم که چین و آمریکا باید گفت‌وگو و ارتباط خود را تقویت کنند، همکاری با روحیه بدون درگیری، احترام متقابل و شراکت سودمند متقابل را ارتقا دهند، اختلافات را حل کنند و توسعه سالم و باثبات را تسهیل بخشند.

در حالی که بایدن آماده اشغال کاخ سفید به مدت دست‌کم ۴ سال می‌شود، بسیاری متخصصان و مقامات در جهان حدس می‌زنند که ریاست جمهوری او نمایانگر شکاف عمیقی با رویکرد سیاست خارجی ترامپ است.

این به ویژه برای پکن مهم است زیرا تحت دولت ترامپ، روابط آمریکا و چین به طرز قابل توجهی تنزل پیدا کرده و واشنگتن، پکن را به اقدامات اقتصادی غیرمنصفانه، نقض حقوق بشر در برخی مناطق، تخطی به وضعیت ویژه هنگ‌کنگ و عدم شفافیت در رابطه با همه‌گیری کرونا متهم کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها