دردسر جدید برای «آبه شینزو»

کد خبر: 1040998

نخست‌وزیر سابق ژاپن بابت مصرف کردن بودجه دولتی برای پرداخت هزینه ضیافت‌های سیاسی از مردم کشورش عذرخواهی کرد، اما پارلمان ژاپن به دنبال احضار وی برای پاسخگویی است.

دردسر جدید برای «آبه شینزو»

خبرگزاری فارس: پرداخت هزینه ضیافت‌های شام از جیب دولت توسط «آبه شینزو» نخست‌وزیر سابق ژاپن در زمان حضورش در این سمت همچنان در حال ایجاد دردسر برای اوست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چند منبع دولتی و حزب حاکم ژاپن می‌گویند احتمال دارد آبه روز جمعه برای پاسخ دادن به سوالات قانون‌گذاران این کشور درباره نقض قوانین هزینه‌های انتخاباتی به پارلمان احضار شود.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند حزب حاکم در حال برنامه‌ریزی برای احضار آبه به کمیته‌های راهبری و همچنین بررسی پخش آنلاین و علنی جلسه پرسش از نخست‌وزیر سابق برای مردم است.

بر اساس این گزارش، یکی از کارمندان دفتر آبه خبر داد که نخست‌وزیر سابق ژاپن قرار است امروز در ساعت ۱۸ (به وقت محلی) نشست خبری داشته باشد.

رویترز سپس در خبر دیگری نوشت که آبه در این نشست خبری از افکار عمومی ژاپن به دلیل نقض احتمالی قوانین هزینه‌های انتخاباتی عذرخواهی کرد.

وی در این نشست گفت که احساس مسئولیت اخلاقی دارد و می‌خواهد دوباره اعتماد عمومی را به دست بیاورد.

پیش از این، آبه روز دوشنبه (به وقت محلی) در دادستانی توکیو حاضر شده و درباره اتهامات حول گزارش نکردن پرداخت هزینه مهمانی‌های سیاسی از بودجه دولتی، توضیحاتی ارائه کرد. (جزئیات بیشتر)

دادستان‌های ژاپنی پرونده‌ای را علیه آبه و منشی وقت او تشکیل داده‌اند که شامل صرف کردن ۴۰ میلیون ین (معادل حدوداََ ۳۸۶ هزار دلار) از بودجه دولت برای هزینه مهمانی‌های سیاسی است و از وی خواسته بودند که به‌صورت داوطلبانه و پیش از آنکه احضار شود، برای پاسخگویی حضور پیدا کند.

پرونده‌ای که علیه آبه تشکیل شده می‌تواند «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر کنونی ژاپن را نیز تحت تاثیر قرار دهد، زیرا او در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ دست راست آبه در دولت شناخته می‌شد.

در تاریخ هفتم شهریور ماه بود که آبه به دلیل مشکلات ناشی از بیماری و وضعیت جسمی نامساعد از سمت نخست‌وزیری کناره‌گیری کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها