چین، آمریکا را تهدید کرد؛ بهای سنگینی پرداخت خواهید کرد

کد خبر: 1043926

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه آمریکا درباره هنگ کنگ و تایوان را محکوم کرد.

چین، آمریکا را تهدید کرد؛ بهای سنگینی پرداخت خواهید کرد

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه چین به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در خصوص امور داخلی این کشور هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه گفت، آمریکا به خاطر اقدامات غلط و اظهارات مداخله جویانه‌اش «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

هووآ در ادامه به مقامات آمریکایی توصیه کرد، فوراً به مداخله در امور داخلی چین خاتمه دهند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد «کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به تایوان سفر خواهد کرد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است.

چندی قبل نیروهای ارتش چین یک ناو آمریکایی را که در اقدامی تحریک‌آمیز وارد تنگه تایوان شده بود، مورد تعقیب قرار دادند. ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دریایی و هوایی این کشور ناو جنگی آمریکایی را در تنگه تایوان مورد «تعقیب و پایش» قرار دادند.

از سوی دیگر، آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) دستگیری شماری از رهبران معترضان هنگ‌کنگی تحت قانون جدید امنیت ملی را محکوم و پکن را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرد.

سال گذشته در پی مطرح شدن قانون استرداد مجرمین به سرزمین اصلی، مخالفان دولت هنگ‌کنگ با تحریک دولت‌های غربی دست به تظاهرات گسترده زدند. رفته رفته این اعتراضات به تخریب اموال عمومی و حمله به نیروهای پلیس کشیده شد.

پس از آن قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به تصویب رسید و اجرایی شد که بر اساس آن، پکن می‌تواند با اعمال این قانون جرائم مربوط به ایجاد جدایی، براندازی، تروریسم و تبانی با نیرو‌های خارجی را مجازات کند. این مجازات می‌تواند شامل حکم حبس ابد نیز باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها