پیشنهاد سئول به کره شمالی برای مذاکره با دولت بایدن

کد خبر: 1048027

نخست وزیر کره جنوبی می گوید کره شمالی به ازای رفع محدود تحریم ها، فعالیت های هسته ای خود را متوقف کند تا این توافق اولیه مبنای ادامه مذاکره با دولت جدید آمریکا قرار بگیرد.

پیشنهاد سئول به کره شمالی برای مذاکره با دولت بایدن

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «چونگ سیه کیون» (Chung Sye-kyun) نخست وزیر کره جنوبی، می گوید واشنگتن و پیونگ یانگ باید به دنبال حصول توافق اولیه ای در راستای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و توقف برنامه هسته ای کره شمالی به ازای رفع برخی تحریم ها علیه این کشور باشند.

وی در این باره ادامه داد: می توانیم با توقف همه فعالیت های هسته ای و کاهش برخی از برنامه های کره شمالی آغاز کنیم حال آنکه هدف نهایی خلاصی از شر همه آن است اما این مسئله ساده ای نیست و باید دنبال روش جایگزین باشیم.

این مقام کره جنوبی با این ادعا که واشنگتن-سئول می دانند پیونگ یانگ طالب چیست، از رفع محدود تحریم ها به عنوان ابزاری برای زنده نگه داشتن مذاکره نام برد.

اگرچه جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به شفاف سازی در قبال رویکرد خود در قبال پیونگ یانگ نپرداخته؛ پیشتر در جریان کارزار انتخاباتی مدعی شده بود به شرطی حاضر به دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است که طرف مقابل ظرفیت هسته ای کشورش را کاهش دهد.

این در حالی است که پیشتر نیز مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی، دیدارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و کیم جونگ او را مفید ارزیابی کرده و از بایدن خواسته بود که این رویکرد را ادامه دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها