انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در عفرین سوریه

کد خبر: 1048396

در پی انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر عفرین واقع در شمال غرب سوریه چندین تن کشته و زخمی شدند.

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در عفرین سوریه

ایسنا: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رسانه‌های محلی گزارش دادند که در پی این انفجار شش تن کشته و ۹ تن زخمی شدند. دو کودک نیز از بین قربانیان این انفجار هستند.

این انفجار در محله الصناعه در شهر عفرین رخ داد و ناشی از انفجار خودروی فروش سوخت‌ بود.

این شهر بعد از این انفجار به وضعیت آماده باش امنیتی گسترده‌ای درآمد، به ویژه که اخباری مبنی بر وجود یک خودروی بمب گذاری شده دیگر منتشر شد.

شهر عفرین سوریه تحت تصرف گروه‌های مورد حمایت ترکیه است.

الجعفری: جنایات تروریست‌ها و شبه نظامیان قسد علیه کودکان سوری ادامه دارد معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تروریسم از خطرناک‌ترین آفت‌های است که می‌تواند وارد کشور ها و جوامع شود و در حال انتشار آن کودکان اولین آسیب دیدگان این آفت هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «بشار الجعفری» گفت: گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت آمریکا به جنایات خود علیه کودکان سوری و قتل، ربودن و به کارگیری آنها در در کشورهای دیگر که شاهد درگیری هستند و نیز سوزاندن و ویرانی مدارس، بیمارستانها و اختلال در امور آموزشی ادامه می‌دهند.

وی افزود: دولت سوریه با وجود فشار‌های موجود، تلاش‌های بزرگی را در حوزه حفاظت از کودکان که در مناطق آزاد شده حاضر هستند و یا آنهایی که به موسسات کشور پناه بردند، انجام داده است.

الجعفری با اشاره به سختی های کودکان در پی جنایات تروریستی و اشغالگری خارجی و اقدامات یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپایی تاکید کرد: آنچه سبب بدتر شدن اوضاع این است که آن کشورها با بازگرداندن اتباع خود متشکل از زنان و کودکان از گروه تروریستی داعش مخالفت می‌کنند.

وی افزود: تروریسم را از خطرناک ترین آفت هایی است که می‌تواند وارد کشورها و جوامع شود و در حال انتشار آن کودکان اولین آسیب دیدگان این آفت هستند.

الجعفری اقدام نماینده ویژه سازمان ملل در امور مربوط به کودکان در درگیری‌های مسلحانه، در امضای توافق ژوئن 2019 با شبه نظامیان «قسد» موسوم به توافق «طرح کار» را محکوم و تأکید کرد که امضای این طرح نشان دهنده مواضع جانبدارنه و مغرضانه وی در خصوص اوضاع سوریه است.

وی با اشاره به مرگ اخیر تعدادی از کودکان سوری ساکن اردوگاه «الهول» در استان «الحسکه» هنگام تلاش برای قاچاق آنها در داخل تانکر آب به خارج از کشور گفت: تنها راه قانونی برای بازگرداندن اتباع خارجی از جمله کودکان عضو گروه‌های تروریستی موجود در اردوگاه الهول و یا دیگر اردوگاه‌های تحت سیطره «قسد»، همکاری و هماهنگی با دولت سوریه و از طریق کانال‌های دیپلماتیک است.

معاون وزیرخارجه سوریه در پایان اعلام کرد: سوریه دو روز قبل با ارسال نامه‌های رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت از اقدام برخی هیئت‌های کشورهای غربی مانند، آمریکا، کانادا، بلژیک، فرانسه، سوئد و اتریش در ورود غیرقانونی از کشورهای همسایه به شمال شرق سوریه بدون هماهنگی با دمشق، اعتراض کرده است. این رفتار عدم احترام به قانون بین المللی را نشان می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها