رهبر کره شمالی خواستار پرتاب ماهواره‌های بیشتر شد

کد خبر: 493090

رهبر کره شمالی به دولت این کشور ماموریت داده است تا علی رغم تهدید تحریم‌ها، ماهواره‌های بیشتری را به فضا پرتاب کند.

خبرگزاری تسنیم: پیونگ یانگ ادعا کرده است که 7 فوریه یعنی یکشنبه هفته گذشته، ماهواره ای را در مدار زمین قرار داده است. این اقدام کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بوده است که استفاده از موشک های بالستیک توسط کره شمالی را ممنوع اعلام کرده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از دولت خواسته است تا بر اساس موفقیت بزرگ اخیر، بر روی پرتاب ماهواره های بیشتر کار کند.
کارشناسان نظامی بر این باورند که موشک های بالستیک بین قاره ای کره شمالی بیش از 6200 کیلومتر برد دارد. کره شمالی نخستین بار در سال 2012 میلادی موشک های بالستیک دوربرد خود را آزمایش کرده است.
تنها ساعاتی پس از شلیک موشک دوربرد کره شمالی، سئول و واشنگتن تمایل خود را برای آغاز مذاکرات مربوط به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد اعلام کردند.
تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی در شرایطی است که تهدیدات کره شمالی در منطقه افزایش یافته و واشنگتن از این مساله به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی خود بهره برداری می کند.
آمریکا در سال 2013 میلادی یکی از سامانه های دفاع موشکی تاد را برای مقابله با تهدیدات کره شمالی به گوام منتقل کرده است.
کره شمالی اعلام کرده است که توسعه برنامه موشکی و ارسال ماهواره به فضا حق حاکمیتی این کشور است و این برنامه ها را ادامه خواهد داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها