کرملین: از طریق عملیات در سوریه از امنیت خود دفاع می‌کنیم

کد خبر: 493938

سخنگوی کرملین تصریح می‌کند که روسیه در موضوع سوریه، رویکردی ثابت، واضح و شفاف دارد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المیادین، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به سخنان اوباما، می‌گوید که روسیه در موضوع عملیات هوایی در سوریه، رویکردی ثابت، واضح و شفاف را دارد.
وی تأکید می‌کند که روسیه از طریق عملیات در سوریه از امنیت خود دفاع می‌کند.
اوباما شب گذشته در کنفرانس خبری خود در ایالت کالیفرنیا در خصوص اوضاع سوریه نیز گفته بود که دخالت روسیه در سوریه نشانه ضعف است.
اوباما در این سخنرانی گفت: اگر کسی قوی باشد، آنگاه شما ارتش خودتان را برای حمایت از متحدتان اعزام نمی‌کنید. آنها در کشور خودشان مشروعیت دارند و آنها می‌توانند خودشان اوضاع را مدیریت کنند و آنگاه شما روابط خوبی با آنها دارید. شما ارتش خود را زمانی به جایی می فرستید که فردی که در حال حمایت از او هستید، قدرت کافی را نداشته باشد.
اوباما بار دیگر ادعاهای دسامبر گذشته علیه روسیه را تکرار کرد و گفت: روسیه در جنگ داخلی بی‌نتیجه و فلج کننده سوریه، گرفتار شده است.
وی پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه و مبارزان کرد در شمال حلب را رد کرد و گفت: سه چهارم خاک سوریه همچنان توسط نیروهایی غیر از دولت دمشق کنترل می شود.
اوباما افزود: چیزی که برای روسیه هوشمندانه تر خواهد بود این است که با آمریکا و سایر طرف ها در جامعه بین المللی همکاری کند تا برای گذار سیاسی در سوریه میانجیگری کنند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: این واقعیت که پوتین نیروهای نظامی خود و هواپیماهای خودش را به سوریه فرستاده و این سرمایه گذاری هنگفت را برای عملیات نظامی انجام داده، نشانگر یک قدرت بزرگ نیست؛ این نشانگر ضعف موقعیت اسد است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها