کره شمالی: کلاهک‌های هسته‌ای خود را آزمایش می‌کنیم

کد خبر: 502449

کره شمالی اعلام کرد که به زودی آزمایش کلاهک‌های هسته‌ای خود را آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از یورونیوز، خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش قریب‌الوقوع کلاهک‌های هسته‌ای این کشور خبر داد. این خبر درحالی منتشر شده است که تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی اخیرا افزایش یافته است. هرچند این کشور اخیرا اقدام به پرتاب ماهواره به فضا کرده است اما منتقدان معتقدند که این تنها پوششی برای آزمایش موشکهای بالستیک پیونگ‌یانگ است.
از سوی دیگرپارک گون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی با انتقاد از سیاستهای همسایه شمالی خود گفت: «اگر کره شمالی رفتار خود را عوض نکند و به اقدامات تحریک آمیزش ادامه دهد، با ادامه تنش با جامعه جهانی به سمت نابود کردن خود پیش می رود.»
کره شمالی چند هفته قبل از آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی خبر داده بود. بمبهای هیدروژنی بسیار قویتر از بمب هسته ای است و به دلیل کم حجم بودن، راحت تر در کلاهکهای موشکهای بالستیک قرار می گیرد. این آزمایش درحالی انجام شد که حتی روسیه و چین که متحد کره شمالی محسوب می شوند نیز از آن انتقاد کردند.
هرچند کارشناسان مستقل انجام آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی را تایید نکرده‌اند اما شواهدی از جمله ثبت لرزشهای قوی همزمان با این آزمایشها، احتمال صحت این ادعای پیونگ یانگ را تقویت می کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها