سازمان ملل اتهامات کره شمالی را بی‌اساس خواند

کد خبر: 516769

فرماندهی نیروهای سازمان ملل که تحت رهبری آمریکا قرار دارند امروز (شنبه) اتهامات کره‌شمالی مبنی بر اینکه "نیروهای آمریکایی مستقر در مرز دو کره تلاش داشته‌اند نیروهای کره شمالی را تحریک کنند" بی‌اساس خواند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش کره شمالی روز جمعه در بیانیه‌ای به سربازان آمریکایی هشدار داد که از "قلدری در روستای مرزی پانمونجوم دست بردارند و یا هر لحظه و هر کجا کشته خواهند شد."
در این بیانیه آمده است: سربازان آمریکایی با انگشت به سربازان کره شمالی اشاره کرده و صداهای عجیب و شکلک‌های نفرت انگیز از خود در می‌آورند. آمریکایی‌ها همچنین سربازان کره جنوبی را ترغیب کردند تا سربازان کره شمالی را هدف گلوله خود قرار دهند.
این در حالی است که کریستوفر بوش، سخنگوی فرماندهی نیروهای سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: ما این اتهامات را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تمامی آن‌ها بی‌پایه و اساس هستند.
کره شمالی هرازگاهی نیروهای کره جنوبی و آمریکا را به تلاش برای تحریک نیروهای مرزی‌اش و برعکس متهم می‌کند. پس از نخستین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 میلادی، آمریکا نیز چند بار نیروهای کره شمالی را به فحاشی و انجام دادن چنینی اقداماتی متهم کرده است.
تازه‌ترین اتهام کره شمالی یک روز پس از آن صورت گرفت که مقامات کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند، آزمایش دو موشک از سوی کره شمالی که احتمالا میان برد بوده‌اند ناکام مانده است. در هفته‌های اخیر کره شمالی در واکنش به مانورهای نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی تعدادی موشک و گلوله‌های توپخانه‌ای را به طرف دریا پرتاب کرد.
حدود 28 هزار نیروی آمریکایی برای جلوگیری از اقدامات تهاجمی احتمالی کره شمالی در کره جنوبی مستقر شده‌اند.
روستای پانمانجوم در منطقه غیرنظامی که شبه جزیره کره را به دو بخش تقسیم می‌کند، واقع شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها