انتقاد خفیف چین از محدودیت‌های مهاجرتی ترامپ

کد خبر: 622747

وزارت خارجه چین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارشات درباره تصمیم مهاجرتی اخیر دولت آمریکا را مورد توجه قرار داده است.

خبرگزاری ایسنا: دولت چین امروز (دوشنبه) انتقاد خفیفی را از اقدام دولت دونالد ترامپ در ممنوع کردن موقتی ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا مطرح کرد و گفت: مساله سیاست مهاجرتی حق حاکمیتی هر کشور است اما باید در این میان "نگرانی‌های معقول" نیز در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارشات درباره تصمیم مهاجرتی اخیر دولت آمریکا را مورد توجه قرار داده است.
این وزارتخانه خاطر نشان کرد: چین معتقد است تنظیم مساله مهاجرت و سیاست ورود و خروج به یک کشور اقدامی در چارچوب حاکمیت هر کشور است. با این حال همزمان باید اقدامات مرتبط با این سیاست یکسری نگرانی‌های معقول کشورهای مربوطه را نیز درنظر گیرد. وزارت خارجه چین در این بیانیه توضیح بیشتری در این مورد نداده است.
در حال حاضر چینی‌ها در حال گذران تعطیلات سال نوی قمری خود هستند و بیشتر ادارات دولتی این کشور در تعطیلی به سر می‌برند با این حال چین در مدت اخیر سعی داشته نقش دیپلماتیک بزرگتری در خاورمیانه ایفا کند و با برخی از هفت کشوری که از سوی دولت ترامپ اعلام شده به ویژه ایران و سودان روابط نزدیکی دارد و خود چین نیز میزبان یک جمعیت مسلمان حدودا ۲۰ میلیون نفری است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها