ادعای سقوط موشک بالستیک کره شمالی در حین آزمایش

کد خبر: 767738

یک مجله خبری ادعا کرد کره شمالی موشکی بالستیک آزمایش کرده که ناموفق بوده و بر فراز یکی از شهر‌های این کشور منفجر شده است.

ادعای سقوط موشک بالستیک کره شمالی در حین آزمایش

خبرگزاری اسپوتنیک: گزارش‌ها حاکی است یک موشک بالستیک کره شمالی در هنگام آزمایش بر فراز یکی از مناطق پرجمعیت این کشور منفجر شده است. این مسئله، نگرانی‌هایی را درباره احتمال تکرار حوادث مشابه بر فراز پیونگ یانگ و یا دیگر مناطع پرجمعیت این کشور مطرح کرده است.

مجله خبری «دیپلمات» به نقل از یک منبع آگاه در دولت آمریکا نوشت یک موشک هواسونگ-12 که روز 29 آوریل 2017 آزمایش شده بود، چند دقیقه پس از پرتاب با مشکل فنی مواجه شد و در شهر «توکچون» واقع در مناطق شمالی کره شمالی سقوط کرد. این مجله ادعا کرده است سقوط این موشک «خسارات بسیاری بر مجموعه‌ای از ساختمان‌های صنعتی و یا کشاورزی» وارد کرده است. شهر توکچون نزدیک به 240 هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس گزارش دیپلمات، این موشک تا ارتفاع 70 کیلومتری از سطح زمین اوج گرفته است اما موتورهای آن در مرحله نخست خاموش شده اند.

از آنجا که این موشک تنها بخش اندکی از سوخت مایع خود را مصرف کرده بود، وقوع انفجار در چند ساختمان در شهر توکچون محتمل به نظر می‌رسد.

با این حال، با توجه به اینکه این حادثه در ساعات کاری رخ نداده است، احتمال برجا ماندن هرگونه حادثه جانی بسیار اندک به نظر می‌رسد.

موشک‌های با سوخت مایع مانند هواسونگ-12، که از ترکیبی از سوخت‌های هایپرگل استفاده می‌کنند، بسته به علت دقیق نقص فنی، می‌توانند موجب وقوع انفجارهای مهیبی شوند.

در ماه فوریه سال 2017، کره شمالی موشکی را آزمایش کرد که به عنوان نخستین پرتاب موفق موشک بالستیک از جانب پیونگ یانگ شناخته شد. این اقدام کره شمالی به وضع تحریم‌های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور منجر شد.

از آن هنگام، کره شمالی چند مرتبه به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای اقدام کرده است. این اقدامات پیونگ یانگ، تنش‌ها در شبه جزیره کره را تشدید کرد.

پس از آن، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، جنگی لفظی را آغاز کردند. در حالی که کره شمالی تهدید کرد علیه آمریکا حمله موشکی انجام خواهد داد، ترامپ گفت گزینه نظامی را از راهکارهای آمریکا در قبال این کشور حذف نخواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها