اتباع خارجی باید زبان اندونزیایی یاد بگیرند

کد خبر: 835471

'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی درفرمانی بی سابقه دستور داد تمام اتباع و کارگران خارجی در این کشور برای تداوم موقعیت شغلی خود باید زبان اندونزیایی یاد بگیرند، اقدامی که ناظران منطقه‌ای می‌گویند ممکن است سرمایه گذاری خارجی در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

اتباع خارجی باید زبان اندونزیایی یاد بگیرند
ایرنا: طبق فرمان جدید رئیس جمهوری اندونزی که از ماه جاری اجرایی می‌شود، تمام مجوز‌های شغلی برای اتباع خارجی که درخواست اشتغال در این کشور دارند منوط به یادگیری زبان اندونزیایی و سخن گفتن کارگران خارجی به زبان بومی خواهد بود.
روزنامه استریت تایمز دراین زمینه گزارش داد: رئیس جمهوری اندونزی این موضوع را برای این کشور جنوب شرق آسیا حائز اهمیت دانست.
تاکنون بسیاری از شرکت‌های خارجی فعال در اندونزی واکنش مثبتی نسبت به این دستور نداشتند. آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در اندونزی است که در بخش‌های نفت و گاز، معادن، بانکداری، تجارت الکترونیک، حمل و نقل و فناوری‌های نوین فعالیت دارد. 'لین نیومن' A. Lin Neuman مدیر اتاق بازرگانی آمریکا در اندونزی در این زمینه گفت: یادگیری زبان اندونزیایی یک پیام منفی ارسال می‌کند که خارجی‌ها در این کشور به نوعی ناخواسته هستند و مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. وی افزود: این تصمیم به شرایط کنونی سرمایه گذاری خارجی در اندونزی لطمه می‌زند. اندونزی سیزدهمین شریک تجاری استرالیا است و درحال حاضر تعداد زیادی ازاتباع این کشور در قالب شرکت‌های تجاری کوچک استرالیایی در اندونزی کار می‌کنند. این دستور همچنین شامل کارفرمایان اندونزیایی که از کارگران خارجی استفاده می‌کنند نیز شده است. این کارفرمایان که عمدتا با شرکت‌های خارجی در اندونزی همکاری دارند، اظهار کردند اجرای این فرمان برای آن‌ها مشکلات نیروی کاررا به همراه خواهد داشت، ضمن اینکه سرمایه گذاری خارجی در این کشور را به مخاطره خواهد انداخت. اگرچه دولت اندونزی توضیح زیادی در این زمینه ارائه نکرده، اما برخی ناظران منطقه‌ای فرمان جدید جوکوویدودو را یک اقدام تبلیغاتی با مصرف داخلی و پیش از شروع انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال آینده ارزیابی کردند. این ناظران معتقدند فرمان جدید جوکو به نوعی برای کنار زدن رقبای سیاسی در انتخابات آتی است که در‌های این کشور را به روی ' سیل کارگران خارجی' باز می‌دانند. اکنون در اندونزی با ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت حدود ۱۲۶ هزار کارگر و متخصص آسیایی و غربی مشغول به کار هستند که این رقم کمتر از سایر همسایگان این کشور شامل مالزی و سنگاپور است. گزارش رسانه‌های آسیایی حاکی است اندونزی در ۱۰ سال گذشته با فساد مالی در این کشور مقابله کرده است. علاوه براین بازار‌های این کشور به روی سرمایه گذاری خارجی به سختی باز می‌شود و طبق گزارش بانک جهانی رتبه ۷۲ امین کشور جهان را در جذب سرمایه گذاری‌های بین المللی دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها