چین با ۳۷ کشور آفریقا یادداشت تفاهم راه ابریشم امضا کرد

کد خبر: 868502

چین اعلام کرد با ۳۷ کشور قاره آفریقا یادداشت تفاهم با هدف توسعه راه ابریشم و اجرای طرح‌های نوین در این حوزه امضا کرده است.

چین با ۳۷ کشور آفریقا یادداشت تفاهم راه ابریشم امضا کرد
ایرنا: مسئول کمیسیون توسعه و اصلاحات چین روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: حدود ۷۰ درصد از ۵۳ کشور آفریقایی که در اجلاس ماه جاری سران چین و آفریقا در پکن حضور داشته اند مشمول امضای این اسناد هستند.
'شیا چینگ' تصریح کرد ۲۸ کشور آفریقایی در طول اجلاس سران و مابقی هم قبل از این نشست این اسناد را به امضا رسانده اند.
مسئول کمیسیون توسعه و اصلاحات چین اظهار کرد چین در آینده با کشور‌های ذیربط آفریقا مبادلاتش را نزدیکتر کرده و با کشور‌های بیشتری در قالب طرح یک کمربند یک جاده اسناد همکاری امضاء خواهد کرد.
به گفته وی چین در عین حال در اجرای همکاری‌ها کمک خواهد کرد تا ساخت یک کمربند یک جاده برای کشور‌ها و مردم آفریقا ثمرات پرسودی به بار آرود.
شیا تاکید کرد هدف چین این است که با تمامی کشور‌های آفریقایی برای اجرای طرح‌های راه ابریشم بیانیه تفاهم امضا کند و تا زمانی که این هدف تحقق نیابد تلاش‌ها متوقف نخواهد شد.
چین تاکنون با ۱۰۵ کشور از آفریقا، آسیا و اروپا، آمریکای لاتین و منطقه اقیانوس آرام جنوبی ۱۲۳ سند همکاری راه ابریشم و با ۲۹ سازمان بین المللی ۲۶ سند مشابه امضا کرده است.
در جریان اجلاس سران چین و آفریقا در روز‌های سوم و چهارم سپتامبر که برای سومین بار از سال ۲۰۱۵ به این طرف برگزار شد 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین از اعطای کمک مالی و ایجاد صندوق ۶۰ میلیارد دلاری برای اجرای طرح‌های سازندگی و زیربنایی و مرتبط با راه ابریشم در آفریقا خبر داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها