درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم چین

کد خبر: 869677

دیده‌بان حقوق بشر امروز دوشنبه گزارش داد جامعه بین‌المللی باید تحریم‌هایی را علیه چین به واسطه رفتارش با اقلیت‌های ساکن در غرب این کشور اعمال کند. به گفته این نهاد، تا یک میلیون تن احتمالا در بازداشت به سر می‌برند.

درخواست دیده‌بان حقوق بشر برای تحریم چین

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین از دیرباز محدودیت‌های شدیدی علیه زندگی اقلیت‌های مسلمان در منطقه سین کیانگ به نام مبارزه با "تروریسم و جدایی‌طلبی" اعمال کرده است و تدابیر امنیتی در سال‌های اخیر دو چندان شده است.

براساس برآورد ماه گذشته یک هیات سازمان ملل درباره تبعیض نژادی، بیش از یک میلیون اقلیت اویغور و سایر اقلیت‌های مسلمان در مراکز "ضد تروریسم" در بازداشت به سر می‌برند. دیده‌بان حقوق بشر هم در گزارشی با تشریح اقدامات سرکوبگر چین در این منطقه اعلام کرد، جامعه بین‌المللی باید تحریم‌های هدفمند علیه مقام‌های چینی مرتبط به سوء رفتار‌های مرتبط به سین کیانگ اعمال کند.

دولت چین مانع از انتشار گزارش‌هایی از سین کیانگ می‌شوند تا وضعیت روشنی از اوضاع به وجود نیاید، اما گردآوری مستندات دولتی و شهادت فراریان نشان می‌دهد پکن گروه‌های بزرگی از مردم را در کمپ‌های بازداشت نگه داشته است و آن‌ها تحت آموزش‌های سیاسی و فرهنگی قرار می‌گیرند. براساس این گزارش، زندانیان این کمپ‌ها مجبور به فراگیری مباحثی می‌شوند و افراد ناقض هدف مجازات قرار می‌گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها