فوت یکی از رهبران اخوان الملسمین مصر در زندان

کد خبر: 1013505

رسانه‌های مصر گزارش دادند که یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر بر اثر ایست قلبی در زندان قاهره فوت کرد.

فوت یکی از رهبران اخوان الملسمین مصر در زندان

خبرگزاری فارس: منابعی در مصر امروز جمعه از فوت یکی از رهبران جماعت «اخوان المسلمین» این کشور در زندان خبر دادند.

این منابع به شبکه ماهواره ای «الجزیره-مصر» قطر گفتند که دکتر «عصام العریان»، در زندان بدنام «العقرب» شهر قاهره، پایتخت مصر فوت کرده است.

العریان پیشتر نماینده پارلمان و از رهبران حزب «الحریه و العداله» بوده و دارای مدرک لیسانس پزشکی از دانشگاه قاهره بود. «عبدالمنعم عبدالمقصود» وکیل او در گفت‌وگو با رسانه‌های مصری گفته از زندان با او تماس گرفته‌اند و گفته‌اند العریان به مرگ طبیعی بر اثر «ایست قلبی» مرده است.

با این حال رسانه‌های سعودی و اماراتی به نقل از برخی منابع عربی مدعی‌اند که عصام العریان بعد از مشاجره لفظی با یکی از اعضای اخوان المسلمین در مورد آینده این گروه، سکته کرده است.

این عضو اخوان، ۶۶ سال سن داشت و از سال ۲۰۱۳ در چند پرونده محکوم شده بود. دادگاه مصر او را به همراه چند تن از رهبران اخوان المسلمین از جمله «محمد بدیع»، رهبر این جماعت در ارتباط با قضیه «حوادث مسجد الاستقامه» به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه مذکور آن‌ها را به قتل عمد در حوادث مسجد الاستقامه و عضویت در گروه غیرقانونی متهم کرده بود. در حادثه مسجد استقامه درگیری بین طرفداران اخوان و مخالفان، منجر به کشته شدن ده نفر و زخمی شدن ۲۰ تن شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها