پاسخ عجیب نخست وزیر سودان به پمپئو: اجازه عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارم

کد خبر: 1016228

نخست وزیر سودان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت اجازه ندارد در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد.

پاسخ عجیب نخست وزیر سودان به پمپئو: اجازه عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارم

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله حمدوک، نخست وزیر دولت انتقالی سودان در دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که به سودان سفر کرده، گفت اجاره ندارد در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل تصمیم گیری کند.

همچنین شبکه اسکای نیوز به نقل از دولت سودان گزارش داد که نخست وزیر سودان از دولت آمریکا خواسته تا میان عملیات برداشته شدن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و مسأله عادی سازی روابط با اسرائیل تفکیک قائل شود.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان گفته بود: گفتگو ها با پمپئو شامل برداشته شدن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

همچنین در بیانیه‌ای رسمی که از سوی دولت سودان منتشر شده، آمده است: عبدالله حمدوک با مایک پمپئو پس از ورود به خارطوم که نخستین سفر یک وزیر خارجه آمریکا در ۲۴ سال گذشته به حساب می‌آید دیدار و دو طرف در خصوص اوضاع سودان و روند عملیات انتقالی و نیز روابط دوجانبه میان دو کشور و تلاش‌ها برای برداشته شدن نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم بحث و گفتگو کرد.

طبق بیانیه دولت سودان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این دیدار بر حمایت دولت آمریکا از روند انتقالی در سودان تأکید کرد؛ همچنانکه از حمایت کشورش از روند صلح و تلاش‌ها برای تحقق امنیت و ثبات در دارفور و باقی مناطقی که تحت تأثیر درگیری‌ها قرار دارند، سخن گفت. پمپئو همچنین از توجه اش در خصوص انجام افداماتی در زمینه حمایت از غیرنظامیان در دارفور در مرحله آتی سخن گفت.

بر اساس این گزارش، عبدالله حمدوک نیز در این دیدار به مایک پمپئو گفت دولت سودان موضوع حمایت از غیرنظامیان را در دارفور بر عهده دارد و شرحی را در خصوص روند ایجاد سازو کاری امنیتی برای حمایت از غیرنظامیان در دارفور ارائه داده است.

همچنین در خصوص درخواست آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل نیز حمدوک خطاب به وزیر خارجه آمریکا گفت: مرحله انتقالی را در سودان، ائتلافی بزرگ با دستورکاری مشخص به منظور تکمیل روند انتقال و تحقق صلح و ثبات در کشور در دست دارد تا به انتخاباتی آزاد ختم شود. دولت انتقالی اختیاری برای عبور از این وظایف برای عادی سازی روابط با اسرائیل ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها