همسر علامه «زکزاکی» کرونا گرفت

کد خبر: 1047445

دیوان عالی «کادونا» دستور انتقال همسر علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه به بیمارستان را صادر کرد.

همسر علامه «زکزاکی» کرونا گرفت

خبرگزاری مهر: دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دیوان عالی «کادونا» دستور انتقال همسر علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» به بیمارستان را صادر کرده است.

دفتر علامه «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه امروز دوشنبه در این بیانیه اعلام کرد: دیوان عالی کادونا به مقامات زندان این ایالت دستور داد تا فوراً «ملامه زینت» همسر علامه برای درمان به دلیل ابتلا به کرونا به بیمارستان منتقل شود.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: آزمایش کرونای او چند روز پیش مثبت اعلام شده است.

همسر علامه «زکزاکی» کرونا گرفت

این درحالیست که از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

حمله به تظاهرات‌کنندگان مخالف محاکمه شیخ زکزاکی

نیروهای امنیتی نیجریه به تظاهرات‌کنندگان مخالف محاکمه رهبر جنبش اسلامی نیجریه حمله و آنها را سرکوب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی نیجریه، امروز (دوشنبه)، در گفت‌و‌گو با سایت عربی خبرگزاری فارس گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور تظاهرات‌کنندگان مخالف با محاکمه شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه را سرکوب کردند.

بر اساس گزارش این منابع، مردم شهرهای مختلف نیجریه، امروز، به علت عدم دریافت مستقیم اخبار مربوط به محاکمه شیخ ابراهیم زکزاکی به خیابان‌ها ریختند.

جلسه محاکمه غیابی شیخ ابراهیم زکزاکی در ماه نوامبر گذشته آغاز شد و جلسه امروز این محاکمه پس از شنیدن اظهارات شاهدان به پایان رسید.

قرار است جلسه دوم این محاکمه، فردا (سه‌شنبه)، برگزار شود.

بر اساس این گزارش، همسر شیخ زکزاکی که همراه ایشان بازداشت بوده، به ویروس کرونا مبتلا شده و به دستور قاضی به بیمارستان منتقل شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها