۱۰۰ حمله هوایی اسرائیل در خاک مصر!

کد خبر: 779490

هرچند همکاری‌های امنیتی میان مصر و رژیم صهیونیستی مسئله تازه‌ای نیست، اما اطلاعاتی که امروز (شنبه) روزنامه «نیویورک‌تایمز» منتشر کرد، نشان می‌دهد این همکاری‌ها ابعاد تازه‌ای یافته و به عملیات نظامی مشترک و در موارد بسیاری عملیات نیابتی رژیم صهیونیستی برای مصر تبدیل شده است.

۱۰۰ حمله هوایی اسرائیل در خاک مصر!
خبرگزاری فارس: روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از منابع آگاه نوشته است که اسرائیل در دو سال گذشته به صورت مخفیانه ده‌ها بار در داخل خاک مصر حمله هوایی انجام داده است. هرچند همکاری‌های امنیتی میان مصر و رژیم صهیونیستی مسئله تازه‌ای نیست، اما اطلاعاتی که امروز (شنبه) روزنامه «نیویورک‌تایمز» منتشر کرد، نشان می‌دهد این همکاری‌ها ابعاد تازه‌ای یافته و به عملیات نظامی مشترک و در موارد بسیاری عملیات نیابتی رژیم صهیونیستی برای مصر تبدیل شده است.
آنطور که این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشته است، دولت «عبدالفتاح السیسی» پس از آنکه خود را در مقابله با شورشیان و شبه‌نظامیان فعال در صحرای «سینا» ناتوان دیده، از اسرائیل درخواست کمک کرده است. نیویورک‌تایمز نوشته است: «در مدت بیش از ۲ سال گذشته، پهپادها، بالگرد‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی بدون آنکه علامت شناسایی داشته باشند، کارزاری مخفیانه از حملات هوایی به راه انداخته‌اند و بیش از ۱۰۰ حمله هوایی داخل اراضی مصر انجام داده‌اند. معمولا این حملات بیش از یک بار در هفته و همگی هم با تائید عبدالفتاح السیسی صورت گرفته است.»
بنا بر این گزارش، هرچند رسانه‌های کشور‌های عربی به ترسیم چهره‌ای منفی از اسرائیل ادامه می‌دهند، اما «دشمنان مشترک» موجب شده‌اند تا این کشور‌ها در سال‌های اخیر بیش از پیش به اسرائیل نزدیک شده و به صورت مخفیانه با هم همکاری کنند.
هرچند مقام‌های آمریکایی گفته‌اند مداخله اسرائیل به مصر در تأمین امنیت منطقه سینا و مبارزه با شبه‌نظامیان کمک کرده، اما تبعات ناخواسته‌ای هم داشته که یکی از آن‌ها شکل‌گیری این احساس در رهبران رژیم صهیونیستی است که گویا مصر برای تأمین امنیت خود به تل‌آویو وابسته است. همین امر موجب شده تا اهرم فشار مصر در مذاکرات سازش تضعیف شود.
به گفته مقام‌های آمریکایی که در جریان این عملیات‌ها قرار گرفته‌اند، پهپاد‌های اسرائیلی هیچ نشانی که بتوان تشخیص داد اسرائیلی هستند ندارند و روی نشان‌های شناسایی بالگرد‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی هم پوشانده می‌شود تا شناسایی نشوند. علاوه بر این، برخی از این پرنده‌ها گا‌ها برای القای این تصور که از داخل خاک مصر برخاسته‌اند، از مسیر‌هایی غیرمعمول پرواز می‌کنند.
نیویورک‌تایمز نوشته است که هم اسرائیل و هم مصر از بیم واکنش منفی افکار عمومی از علنی کردن این همکاری خودداری کرده و به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا رسانه‌ها از وجود این عملیات‌ها مطلع نشوند. شمال سینا منطقه‌ای صحرایی و ناهموار بین کانال سوئز و مرز فلسطین اشغالی است که به دلیل عدم دسترسی مناسب دولت مصر به مأمنی برای شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی بدل شده است. در سال‌های اخیر گروه‌های مختلف از این منطقه به داخل اراضی مصر حمله کرده‌اند. این گروه‌ها بعضا حملاتی را هم به سمت اسرائیل انجام داده اند، که این امر موجب شده تا رژیم صهیونیستی به همکاری با مصر روی آورد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها