مخالفت نخست‌وزیر تونس با کناره‌گیری

کد خبر: 822649

حزب "جبهه آزادی‌بخش میهنی" الجزایر که حزب حاکم در این کشور به شمار می‌رود، 15 تن از اعضای دفتر سیاسی خود را برکنار کرد.

مخالفت نخست‌وزیر تونس با کناره‌گیری

خبرگزاری رئیس‌جمهور الجزایر با برکناری ۱۵ تن از اعضای دفتر سیاسی حزب آزادیبخش میهنی که حزب حاکم در این کشور به‌شمار می‌رود، بزرگترین تغییر را در بدنه اصلی این حزب اعمال کرد.

به گزارش العربی الجدید، حزب "جبهه آزادی‌بخش میهنی" الجزایر که حزب حاکم در این کشور به شمار می‌رود، 15 تن از اعضای دفتر سیاسی خود را برکنار کرد.

بر اساس این گزارش، این بزرگترین تغییر هیئت مدیره حزب جبهه آزادی‌بخش ملی به دستور عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس این حزب است.

"جمال ولد عباس" دبیرکل جبهه آزادی‌بخش میهنی گفت که بوتفلیقه دستور تغییر تشکیلات دفتر این حزب و برکناری 15 عضو از 19 عضو و جایگزینی آن‌ها با نفرات جدید را صادر کرد.

به گفته ولد عباس، فقط 4 تن از رهبران دفتر سیاسی حزب در سمت خود باقی مانده‌اند.

بعد از بروز اختلافات بین برخی از اعضای دفتر سیاسی حزب جبهه آزادی‌بخش میهنی و جمال ولد عباس دبیرکل این حزب و جمع آوری امضا برای برکناری جمال ولد از دبیرکلی حزب، بوتفلیقه دستور برکناری این 15 عضو دفتر سیاسی را صادر کرده است. این تصمیم قبل از آغاز نشست مهم کمیته مرکزی این حزب که قرار است بعد از عید فطر برگزار شود، صورت گرفته است.

مخالفت نخست‌وزیر تونس با کناره‌گیری

"یوسف الشاهد" نخست‌وزیر تونس شامگاه سه‌شنبه طی سخنانی خطاب به مردم کشورش گفت که وی در شرایط سختی که کشور با آن روبرو است، از مسئولیت فرار نمی‌کند.

این در حالی است که گروه‌های سیاسی در جریان نشست امضاء کنندگان توافق "قرطاج" خواستار کناره‌گیری الشاهد شده بودند.

الشاهد حافظ قائد السبسی پسر قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس را به نابودی حزب نداء تونس که خود نیز عضوی از آن است، متهم کرد.

نخست‌وزیر تونس همچنین گفت:حافظ السبسی در پشت پرده درخواست‌ها برای کنار‌ه‌گیری من قرار دارد و بحرانی که حافظ قائد السبسی در حزب حاکم به وجود آورده، به نهادهای دولتی نیز راه یافته است.

نخست‌وزیر تونس گفت: جنگ علیه دولت من از زمانی که آغاز نبرد علیه فساد را اعلام کردم آغاز شد و برخی می‌پندارند که با سرنگونی دولت، فاسدان برخواهند گشت.

وی تاکید کرد که کشور با بحران سیاسی شدیدی مواجه است و درخواست‌ها برای برکناری دولت، مذاکرات تونس با نهادهای مالی بین‌المللی را با مشکل مواجه کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها