ادامه اعتراضات ضددولتی در نیکاراگوئه

کد خبر: 834644

تظاهرات ضددولتی در نیکاراگوئه که در روز‌های گذشته با تنش و درگیری میان معترضان و نیرو‌های امنیتی همراه بوده، جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفته است.

ادامه اعتراضات ضددولتی در نیکاراگوئه

خبرگزاری مهر: تظاهرات ضددولتی در نیکاراگوئه با بیش از ۱۲۰۰ کشته و زخمی ادامه دارد.

به گزارش یورونیوز، تظاهرات ضددولتی در نیکاراگوئه که در روز‌های گذشته با تنش و درگیری میان معترضان و نیرو‌های امنیتی همراه بوده، جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفته است.

بر اساس اعلام این رسانه، تنها در یک روز ۵۰۰ نفر از مخالفان دولت در نیکاراگوئه دستگیر و روانه زندان شده اند. اقدامات سرکوبگرانه در این کشور تا کنون بیش از ۲۱۲ کشته و ۱۰۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

این در حالیست که شنبه ۲۶ خرداد ماه سال جاری و پس از موافقت دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه و گروه‌های مخالف دولت برای دعوت از تیم‌های بین‌المللی حقوق‌بشر به این کشور برای انجام تحقیقات پیرامون تلفات خشونت‌های اخیر، رسانه‌های محلی اعلام کردند که طرفین در راستای توقف ناآرامی و خشونت‌ها نیز به توافق رسیده‌اند.

در همین راستا، «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه دوشنبه سوم اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با ادامه اعتراضات گسترده مردمی در روز‌های متوالی، در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که اصلاحات در بخش تأمین اجتماعی که موجب تظاهراتی در سراسر کشور شده را به حالت تعلیق درآورده است.

اما رهبران کسب و کار‌ها و بخش تجاری می‌گویند زمانی به میز مذاکره باز خواهند گشت که سرکوب مخالفان متوقف شود.

این در حالیست که «رزاریو موریلو» معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه شنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری گفته بود: دولت حاضر است با مخالفان وارد گفتگو شود.

اعتراضات اخیر مرگبارترین موج ناآرامی در نیکاراگوئه از زمان به قدرت رسیدن «دانیل اورتگا» رئیس جمهوری این کشور در سال ۲۰۰۷ به شمار می‌رود.

اعتراضات جاری به دنبال تصویب قانونی آغاز شد که سهم بازنشستگی را برای کارگران و کارفرمایان افزایش و مزایا را در کل، کاهش داد.

خشونت‌ها چندی پیش و در زمانی آغاز شد که شماری از افراد بازنشسته به خیابان‌های ماناگوا هجوم آوردند. پس از آن، هزاران دانشجو و کارگر به آن‌ها پیوستند. دست کم ۱۰۰ نفر در خشونت‌ها مجروح شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها