عفو بین الملل خواستار قطع روابط استرالیا با ارتش میانمار شد

کد خبر: 836883

عفو بین‌الملل از استرالیا خواست به دلیل دست داشتن فرماندهان میانماری در جنایات علیه اقلیت روهینگیا، همکاری مالی کانبرا با ارتش میانمار قطع شود.

عفو بین الملل خواستار قطع روابط استرالیا با ارتش میانمار شد

خبرگزاری فارس: عفو بین‌الملل از استرالیا درخواست کرد روابط مالی خود را با ارتش میانمار قطع کند.

به نوشته روزنامه گاردین، عفو بین‌الملل از استرالیا خواست برای محاکمه ۱۳ تن از فرماندهان ارشد امنیتی میانمار به دلیل جنایاتی که علیه اقلیت روهینگیایی مرتکب شده‌اند، همکاری کند.

استرالیا با ارتش میانمار همکاری دارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای آموزش کمک‌های بشردوستانه و آموزش انجام عملیات امداد و نجات در زمان وقوع فجایع، اختصاص داده است.

عفو بین‌الملل گفته است، استرالیا باید همه همکاری‌های نظامی خود را با ارتش میانمار به حالت تعلیق درآورد.

گزارش عفو بین‌الملل که روز چهارشنبه (امروز) منتشر شد، نام سیزده تن از فرماندهان ارشد میانمار را که به جرم شکنجه، تجاوز و قتل مردم روهینگیا متهم هستند، منتشر کرده است.

در راس این افراد فرمانده ارتش میانمار ژنرال «مین آنگ هلیاینگ» است که در ماه آوریل با سفیر استرالیا در میانمار دیدار کرده بود.

فرمانده ارتش میانمار و سفیر استرالیا، درباره مسائل دوجانبه و همکاری در زمینه خدمات دفاعی، همچنین درباره شرایط استان راخین، محک سکونت اقلیت روهینگیا، صحبت کرده بودند.

آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل حملات ارتش میانمار و به آتش کشیده شدن خانه‌های اقلیت روهینگیا، همچنین به دلیل قتل و تجاوز حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم این کشور به بنگلادش گریختند و هنوز شرایط بازگشت آنان فراهم نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها