آمادگی مصر برای یک قرارداد جدید میان اسرائیل و حماس

کد خبر: 836948

یک گزارش خبری امروز (چهارشنبه) فاش کرد، مصر برای قراردادی جدید و جامع میان رژیم صهیونیستی و حماس با نظارتی بین‌المللی با هدف تضمین آتش‌بس نظامی بلند مدت آماده می‌شود. این در حالی است که نگرانی‌ها درباره وضعیت انسانی در نوار غزه رو به افزایش است و احتمال دارد وخامت اوضاع به جنگ بعدی منجر شود.

آمادگی مصر برای یک قرارداد جدید میان اسرائیل و حماس

خبرگزاری ایسنا: روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع در جنبش حماس نوشت، پیشنهاد رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد گذرگاهی دریایی و بندری در جزیره قبرس به شرط تضمین عدم قاچاق اسلحه از این گذرگاه در مقابل آزادی سربازان اسرائیلی در نوار غزه از سوی مسئولان حماس پذیرفته نشد و این جنبش آزادسازی اسراء از طریق قرارداد‌های تبادل اسرا با اشغالگران را از اصول و تعهدات ملی خود در برابر اسرا و خانواده‌هایشان دانست.

به نوشته روزنامه الاخبار، مصر به عنوان میانجی میان اسرائیل و حماس پیشنویس قراردادی جامع میان دو طرف را با نظارت بین‌المللی آماده کرد.

این روزنامه فاش کرد، قرارداد جدید شامل پایان دادن به پرونده اسرا، بهبود وضعیت اقتصادی در نوار غزه و نیز برقراری آرامش نظامی بلند مدت که به واسطه آن محاصره نوار غزه برداشته شود، خواهد بود و علاوه بر این‌ها رفت و آمد از طریق گذرگاه دریایی به سمت قبرس با نظارتی بین‌المللی جهت تضمین عدم قاچاق سلاح به داخل اعطا می‌شود.

هنوز این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها