بیانیه اخوان‌المسلمین در سالروز برکناری «مرسی»

کد خبر: 840394

نمایندگان پارلمان مصر با طرح دولت مبنی بر اعطای مصونیت قضایی و مزایای بی‌شمار به فرماندهان ارتش موافقت کردند.

بیانیه اخوان‌المسلمین در سالروز برکناری «مرسی»

خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، همزمان با فرارسیدن پنجمین سالروز برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر، نمایندگان پارلمان این کشور به طرحی رأی دادند که بر اساس آن هر گونه اقدام قضایی علیه افسران ارشد ارتش به دلیل انجام هر گونه اقدام از تاریخ ۳ جولای ۲۰۱۳ (۱۲ تیر ۱۳۹۲) تا آغاز فعالیت پارلمان فعلی، جایز نیست.

طبق این طرح که السیسی آن را به پارلمان پیشنهاد داده بود، به رئیس‌جمهور حق فراخوانی افسران ارشد ارتش برای خدمت مادام العمر داده شده است.

اعطای مزایا و پاداش بی‌شمار به افسران ارشد ارتش و برخورداری آن‌ها از مزایایی برابر با وزرا و نیز بهره‌مندی از مصونیت در زمان سفر به خارج همانند مصونیت ویژه وزرا از جمله مفاد دیگر این طرح است.

بیانیه اخوان‌المسلمین در سالروز برکناری "مرسی"

جماعت اخوان المسلمین در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن پنجمین سالروز برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه از مردم مصر خواسته شده است که برای محاکمه عوامل کودتا و قصاص عادلانه آن‌ها متحد شوند.

اخوان المسلمین در این بیانیه تاکید کرد که طی سال‌های گذشته مصر و مردم آن تحت سیطره کودتای وحشی و خونین بوده و اولین تجربه دموکراتیک حقیقی در تاریخ مصر که از نتایج انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی بود، زنده به گور شد.

این بیانیه می‌افزاید که کودتاگران به صورت برنامه ریزی شده نابودی انقلاب ژانویه و رهبران و اهداف آن را سرلوحه کار خود قرار دادند و تلاش کردند که امید مردم مصر در برخورداری از حکومتی دموکراتیک و غیرنظامی را از بین ببرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها