افزایش فشار‌های بین‌المللی بر رئیس جمهوری نیکاراگوئه

کد خبر: 846464

سازمان کشور‌های آمریکایی مصوبه‌ای در محکومیت سرکوب‌های اخیر در نیکاراگوئه صادر کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

افزایش فشار‌های بین‌المللی بر رئیس جمهوری نیکاراگوئه

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس مصوبه صادر شده، سازمان کشور‌های آمریکایی با محکومیت اقدامات خشونت‌آمیز در نیکاراگوئه از همه طرف‌ها خواست که به صورت فعال و با حسن نیت در گفتگو‌های ملی شرکت کرده و از دولت این کشور نیز خواست که از تقویم انتخاباتی تصویب شده توسط شورای دائمی پیروی کند.

این مصوبه به طور اجماع با ۲۱ رای موافق و سه رای مخالف و هفت رای ممتنع تصویب شد.

رئیس موسسه مطالعات استراتژیک و سیاست عمومی در پیامی در توییتر اعلام کرد: امروز دولت اورتگا حمایت خود را در سازمان کشور‌های آمریکایی از دست داد و این مساله بسیار مهم است که این سازمان درون آمریکایی، در کنار مردم نیکاراگوئه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مصوبه صادر شده توسط این سازمان علاوه بر اینکه به طور آشکار رئیس جمهوری نیکاراگوئه محکوم شده است، راه‌ها برای اتخاذ تدابیر شدیدتر از سوی جامعه بین‌الملل باز شده است. همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا از این مصوبه تمجید کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: صدور این مصوبه نشان دهنده افزایش صدای حمایت از مردم نیکاراگوئه است. با این حال سفیر نیکاراگوئه در سازمان کشور‌های آمریکایی با محکوم کردن این مصوبه آن را غیرقانونی و غیر منصفانه اعلام کرد.

جلسه فوق‌العاده سازمان کشور‌های آمریکایی یک روز پس از عملیات خشونت آمیز نیرو‌های طرفدار دولت برای به کنترل درآوردن یکی از پایگاه‌های شورشیان به نام ماسایا شهری در ۳۰ کیلومتری جنوب پایتخت نیکاراگوئه برگزار شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها