القاعده مسوولیت حمله در شمال مالی را پذیرفت

کد خبر: 851297

براساس اعلام گروه اطلاعاتی "سایت"، شاخه القاعده در صحرا اجرای حمله‌ خمپاره‌ای روز یکشنبه در روستایی واقع در شمال مالی را که حین برگزاری انتخابات بود و رای‌گیری را مختل کرد، بر عهده گرفت.

القاعده مسوولیت حمله در شمال مالی را پذیرفت

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، شبه‌نظامیان القاعده حین رای‌گیری ۱۰ گلوله خمپاره در روستایی واقع در شمال مالی شلیک کردند و یکی از آنها حدود ۱۰۰ متری یک حوزه‌ رای‌گیری اصابت کرد و منجر شد تا روند رای‌گیری مدتی مختل شود.

شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در صحرا موسوم به جماعه نصرت‌الاسلام و المسلمین، مسوولیت حمله به نیروهای هیات فرانسه و سازمان ملل در این روستا را پذیرفت. در این بیانیه آمده است: این حمله در مالی پیامی از طرف ما به فرانسه و گماشته‌هایش در این کشور است؛ جنگ میان ما به پایان نخواهد رسید. همه می‌دانند که پیروز این انتخابات تنها گماشته‌ای در دستان فرانسه و کشورهای صلیبی است.

شمارش آرای انتخاباتی امروز دوشنبه، یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دست انجام است. ابراهیم بوبکار، رئیس‌جمهوری کنونی مالی به دنبال آن است تا بار دیگر در انتخابات پیروز شود و این در حالی است که شرایط امنیتی از زمان روی کار آمدن او در پنج سال پیش وخیم‌تر شده است.

انتخابات عمدتا به صورت مسالمت‌آمیز در بیشتر مناطق این کشور صحرایی انجام شد اما در مناطقی که اوضاع امنیت وخیم بود اصلا رای‌گیری صورت نگرفت. طبق اعلام دولت مالی، از مجموع ۲۳ هزار حوزه رای‌گیری ۶۴۴ مورد از آنها اصلا فعالیت نکردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها