آمریکا استقرار پهپاد‌های نظامی در نیجر را تایید کرد

کد خبر: 851350

ایالات متحده عملیات استقرار پهپاد‌های نظامی در نیجر را از اوایل امسال آغاز کرده تا حملاتی را علیه گروه‌های تروریستی انجام دهد.

آمریکا استقرار پهپاد‌های نظامی در نیجر را تایید کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، ارتش آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرده است که استقرار پهپاد‌های نظامی در خاک نیجر واقع در غرب آفریقا را از اوایل سال جاری آغاز کرده است تا از این پهپاد‌ها علیه تروریست‌ها استفاده کند.

بر اساس این گزارش، نیجر اواخر نوامبر گذشته به آمریکا اجازه داد تا پهپاد‌های خود را مسلح کند، ولی هیچ یک از دو طرف تاکنون استقرار این هواپیما‌های بدون سرنشین را تایید نکرده بودند. پیش از این از پهپاد‌های مذکور تنها برای ماموریت‌های شناسایی استفاده شده بود. حضور نظامی آمریکا در نیجر طی سال‌های اخیر افزایش یافته و ایالات متحده بیش از ۸۰۰ نیروی نظامی خود را برای شرکت در عملیات‌های اطلاعاتی و سایر ماموریت‌ها در این کشور مستقر کرده است.

این مساله نشانگر نگرانی آمریکا نسبت به افزایش اقدامات تروریستی در غرب آفریقا است. در یک عملیات تروریستی که اکتبر گذشته در نیجر رخ داد، ۴ سرباز آمریکایی کشته شدند.

سخنگوی فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا در این باره اعلام کرد: در اقدامی هماهنگ با دولت نیجر، فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در آفریقا اقدام به مسلح کردن پهپاد‌های اطلاعاتی و شناسایی در نیجر کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها