آفریقای‌جنوبی: چین به‌دنبال استعمار نوین در آفریقا نیست

کد خبر: 866866

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تأکید کرد: چین در کمک‌های خود به‌دنبال استعمار نوین در آفریقا نیست.

آفریقای‌جنوبی: چین به‌دنبال استعمار نوین در آفریقا نیست

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری آفریقای جنوبی تأکید کرد: چین در کمک‌های خود به‌دنبال استعمار نوین در آفریقا نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سیریل رامافوسا» (Cyril Ramaphosa) رئیس جمهوری آفریقای جنوبی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که ادعای حمایت‌های استعماری چین از کشور‌های این قاره کذب است.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که برای شرکت در نشست رهبران چین و آفریقا در پکن به سر می‌برد، در این خصوص اعلام کرد: اینکه برخی ادعا می‌کنند چین می‌خواهد با سرمایه گذاری گسترده در آفریقا آن را به مستعمره خود تبدیل کند، صحیح نیست.

وی ادامه داد: نشست کنونی دیدگاه ایجاد استعمار نوین در آفریقا را رد کرده است.

این در حالیست که در نشست رهبران چین و آفریقا که امروز به میزبان «شی جینگ پینگ» رئیس جمهوری چین آغاز شد، وی از کمک مالی پکن به قاره سیاه خبر داد.

رئیس جمهوری چین در سخنرانی آغاز به کار این نشست اعلام کرد: پکن ۶۰ میلیارد دلار به آفریقا کمک مالی خواهد کرد. پکن رابطه با آفریقا را مهم دانسته و کمک مالی مذکور را در قالب سرمایه گذاری و تأمین مالی به ویژه در چارچوب حمایت از نهاد‌ها و شرکت‌ها در این کشور‌ها به آن‌ها رائه خواهد کرد.

بر اساس اعلام «شی جینگ پینگ»، چین در این راستا واردات برخی کالا‌ها از آفریقا را نیز افزایش داده و انتشار اوراق قرضه برای نهاد‌های مالی آفریقا در چین را تسهیل می‌کند.

این در حالیست که رهبرانی از قاره آفریقا امروز برای یک نشست دو روزه درباره همکاری چین و آفریقا در پکن حضور داشته و انتظار می‌رود مذاکرات جاری بر پروژه راه ابریشم جدید چین موسوم به «طرح یک کمربند و یک جاده» متمرکز باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها