استقبال صلیب سرخ از توافق صلح در سودان جنوبی

کد خبر: 869758

کمیته بین المللی صلیب سرخ با استقبال از امضای توافق میان طرفین درگیری‌ها در سودان جنوبی از این توافق به عنوان نشانه‌ای برای رسیدن به یک راه حل برای این مخاصمه یاد کرد.

استقبال صلیب سرخ از توافق صلح در سودان جنوبی

خبرگزاری مهر: «دومنیک استیلهارت»، مدیر عملیات صلیب سرخ جهانی که هفته پیش از سودان جنوبی دیدار کرده بود، خواستار لحاظ نمودن نیاز‌های تک تک شهروندان این کشور بویژه زنان در هر راه حلی شد.

به گفته وی بدون هیچ اغراقی، هزینه انسانی مخاصمه ادامه دار در سودان جنوبی منجر به فاجعه بشردوستانه شده است. بار مخاصمات نبایست بر دوش غیرنظامیان باشد، اما در سودان جنوبی غیرنظامیان از مخاصمه لطمه‌های فراوان دیده اند.

از ابتدای سال جاری میلادی، کمیته بین المللی صلیب سرخ ۶۹ کودک و ۴۷ زن با زخم‌های ناشی از صلاح را در بیمارستانهایش پذیرش کرده است.

در همین حال، این شرایط هزاران کودک را از دسترسی به مدرسه محروم نموده و خیلی از آن‌ها از خانواده جدا افتاده اند. زنان هم در نبرد برای نجات خانواده شان و به دنبال غذا سختی‌های زیادی دیده اند.

به گفته استیلهارت، تجربه ۵ سال مخاصمه در این کشور نشان می‌دهد که بدون یک توافق آتش بس سیاست زمین‌های سوخته ادامه می‌یابد و بی توجهی به قوانین جنگ و حقوق غیرنظامیان مرتبا رخ خواهد داد. وی افزود، سازمان‌های بشردوستانه می‌توانند کمک‌های بشردوستانه فراهم کنند، اما نمی‌توانند به خشونت و آوارگی مردم پایان دهند.

از ابتدای سال جاری میلادی، صلیب سرخ جهانی جیره غذایی برای ۲۲۳ هزار نفر فراهم نموده و بذر و ابزار کشاورزی در اختیار بیش از ۱۶۰ هزار نفر قرار داده است. همچنین ۲۷۳ هزار نفر با کمک این سازمان به آب آشامیدنی سالم دسترسی یافته اند.

این سازمان در همین مدت، ۱۷۳۵ عمل جراحی انجام داده و ۷۵ هزار بیمار توسط پزشکان این سازمان معاینه شده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها