درخواست مصر از گروه‌های فلسطینی

کد خبر: 886387

هیئت امنیتی مصر از گروه‌های فلسطینی و در راس آن حماس درخواست کرد برای دست کم یک هفته آرامش میدانی در مرز‌های غزه را فراهم کنند در عوض اسرائیل به غزه تسهیلات بیشتری بدهد.

درخواست مصر از گروه‌های فلسطینی

خبرگزاری ایسنا: منابع مطلع به القدس العربی گفتند، هیئت امنیت مصری قبل از ترک غزه به مقصد تل‌آویو از گروه‌های فلسطینی در راس آن‌ها حماس خواسته در جهت برقراری آرامش میدانی در مرز‌های غزه برای دست کم یک هفته تلاش کنند در عوض اسرائیل در مسیر ارائه تسهیلات بیشتر به غزه گام بردارد. این درخواست در جهت تلاش‌ها برای تثبیت مجدد توافقنامه آتش‌بس به منظور شروع مرحله دوم اجرای طرح‌های امدادرسانی بین‌المللی است.

به گفته این منابع، هیئت مصری گروه‌های فلسطینی را در جریان آخرین تحرکات خود به منظور تثبیت آرامش در غزه و تحرکاتش برای شروع مجدد اجرای توافقنامه آشتی ملی قرار داد.

نشست هیئت امنیتی مصر با گروه‌های فلسطینی در غزه شامگاه چهارشنبه برگزار شد و طرفین بر تداوم تلاش‌های مصر در زمینه آشتی ملی و آرام سازی اوضاع در غزه تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این دیدار در دفتر یحیی سنوار رئیس جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در غزه و با حضور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش برگزار شد.

هیئت امنیتی مصر نیز متشکل از سرلشکر احمد عبد الخالق مسؤول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر و سرتیپ "همام ابو زید" بود. علاوه بر این، نمایندگان گروه‌های فلسطینی مانند جهاد اسلامی، جنبش آزادگان، جبهه خلق و دموکراتیک، جنبش مقاومت مردمی، جبهه خلق- فرماندهی کل و کمیته‌های مقاومت مردمی هم در آن حضور داشتند.

در این نشست سه ساعته، هیئت مصری بر لزوم اتمام روند آشتی ملی در فلسطین و کاهش بحران انسانی حاکم بر غزه و نیز پایان محاصره این منطقه تاکید کرد.

در همین راستا، "جمیل مزهر" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که گفتگو‌های جدی برای پایان دادن به شکاف داخلی و احیای وحدت ملی در جریان است و مصر تلاش‌های جدی برای شکستن محاصره رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام می‌دهد.

مزهر خاطرنشان کرد که برادران مصری در این دیدار بر اهتمام شدید خود به کاهش درد و رنج ساکنان غزه و ایستادگی‌شان در کنار ملت فلسطین و نیز ارائه تمامی تسهیلات لازم برای کاهش مشکلات آن‌ها تاکید کردند.

وی افزود: طرف مصری اهتمام زیادی به کاهش مشکلات ساکنان غزه دارد و آماده ارائه تمامی تسهیلات لازم برای کاهش درد و رنج ساکنان غزه و ایستادگی در کنار ملت فلسطین است.

این عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تصریح کرد: به نظر من، ما طی روز‌های آینده شاهد اتخاذ اقدامات جدی و واقعی در زمینه پایان شکاف داخلی، کاهش درد و رنج ملت فلسطین و شکسته شدن محاصره ظالمانه اعمال شده علیه غزه خواهیم بود.

وی افزود: تمامی فلسطینیان بر ضرورت ادامه تظاهرات‌های حق بازگشت تاکید دارند و این تظاهرات‌های مردمی مسالمت آمیز یکی از ابزار‌های مبارزه ملی فلسطینیان است که نمی‌توان به هیچ وجه بر سر آن معامله یا سازش کرد.

در همین راستا، "لوی قریوتی" مسؤول جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل هم اظهار داشت که در این دیدار راه‌های کاهش شدت محاصره غزه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفت و مصر تمام تلاش خود را برای تحقق آشتی ملی به کار می‌گیرد تا زمینه مقابله با توطئه‌های طراحی شده علیه ملت فلسطین و به ویژه "معامله قرن" فراهم شود.

وی افزود: طرف مصری معتقد است که هر چقدر همه ما متحد باشیم، می‌توانیم با این پروژه‌ها که علیه مساله فلسطین طراحی می‌شوند، مقابله کنیم. قریوتی در عین حال تصریح کرد که مصر هیچ درخواستی از گروه‌های فلسطینی برای توقف تظاهرات‌های حق بازگشت نداشته است و طرفین روی این مساله اتفاق نظر دارند که تظاهرات‌های مذکور مسالمت آمیز است و باید برای کاهش شدت محاصره غزه تلاش شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها