پارلمان مصر و درخواست برای ممنوعیت منبر سلفی‌ها

کد خبر: 889193

ضرورت منع سلفی‌ها از سخنرانی و درس دادن در مساجد، درخواستی بود که عمر حمروش رئیس کمیسیون دینی پارلمان مصر و استاد دانشگاه الازهر خواستار آن شد.

پارلمان مصر و درخواست برای ممنوعیت منبر سلفی‌ها

خبرگزاری مهر: به نقل از المصریون، ضرورت منع سلفی‌ها از سخنرانی و درس دادن در مساجد، درخواستی بود که عمر حمروش رئیس کمیسیون دینی پارلمان مصر و استاد دانشگاه الازهر خواستار آن شد و از وزارت اوقاف مصر خواست که نظارت دقیق تری برای ممانعت از بالا رفتن این افراد بر منبر‌ها انجام دهد.

وی افزود: باید مانع از اشاعه افکار این جریان‌ها خواه در مساجد بزرگ یا کوچک شد. باید وزیر اوقاف تدابیر نظارتی بر مساجد داشته باشد و مانع از افرادی که وابسته به جریانات هستند، شود. وزیر اوقاف مصر تاکنون تلاش‌های زیادی برای مقابله با این جریان‌ها در استان‌های مختلف مصر انجام داده، اما بعضی از افراد و شخصیت‌های وابسته به سلفی‌ها خواستار در اختیار گرفتن منبر‌های مساجد هستند.

ابراهیم خلیف نماینده مجلس مصر هم اعلام کرد: عمل به درخواست حمروش در این زمینه ضروری نیست، به‌ویژه این که کسانی که بر روی منبر می‌روند، دارای مجوز رسمی از وزارت اوقاف هستند. سلفی‌ها در مجلس نیز حضور دارند و رفتار آن‌ها معتدل است و نشان نمی‌دهد که اندیشه‌های افراطی و خلاف مصلحت کشور داشته باشند. حمروش به شکل رسمی آنرا مطرح نکرده و فقط در حد حرف بوده است. قطعا برای ما فرد افراطی و کسی که دعوت به اشاعه آنچه به زیان کشور است می‌کند، قابل قبول نیست.

خالد عبدالعزیز شعبان دیگر نماینده پارلمان مصر نیز گفت: صاحبان افکار افراطی و ویرانگر ممنوع المنبر و درس دادن در داخل مساجد هستند. هر که بر بالای منبر می‌رود باید از الازهر مجوز داشته باشد و در وزارت اوقاف نامش ثبت شده باشد، اما بدون آن باید منع شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها