اظهارات سوچی درباره همکاری و صلح بدون اشاره به روهینجا‌ها

کد خبر: 898628

رهبر دوفاکتوی میانمار که با انتقاد گسترده بین‌المللی به دلیل سرکوب نیرو‌های امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینجا روبروست، خواستار برقراری صلح برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها میان جوامع شد؛ البته بدون اینکه اشاره مستقیمی به روهینجایی‌ها کند.

اظهارات سوچی درباره همکاری و صلح بدون اشاره به روهینجا‌ها

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگ سان سوچی که عملا منصب رهبری میانمار را بر عهده دارد و برنده جایزه صلح نوبل در حالیکه هیچ اشاره‌ای به بحران روهینجا نکرد، در سخنرانی خود در یک نشست بین‌المللی خواستار همکاری میان ملت‌های مختلف برای برقراری صلح و رفاه شد.

وی ادامه داد: تنها با ارتقای فرهنگ صلح در این جهان وابسته به یکدیگر امکان ایجاد هماهنگی میان جوامع و کشور‌های مختلف وجود دارد.

سوچی پس از سرکوب ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینجا از اوت ۲۰۱۷ با انتقادات گسترده‌ای مواجه است. بیش از ۷۰۰ هزار مردم روهینجا برای فرار از اقدامات ارتش میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند.

او در حالی در نشست کاتماندو که به پشتیبانی بنیاد صلح جهانی برگزار شد، سخنرانی کرد که پاریس اعلام کرده نشان آزادی را به دلیل ناکامی وی در جلوگیری از سرکوب روهینجا‌ها پس می‌گیرد.

شهردار پاریس اظهار کرد، وی در نظر دارد این نشان افتخاری را به دلیل "موارد متعدد ثبت شده از نقض حقوق بشر در میانمار و خشونت و آزار و اذیت اقلیت روهینجایی توسط نیرو‌های امنیتی میانمار" از آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار سلب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها