فراخوان معارضان سودانی برای برگزاری تظاهرات

کد خبر: 917277

معارضان سودانی خواستار برگزاری تظاهرات در بیست و سه میدان این کشور شدند.

فراخوان معارضان سودانی برای برگزاری تظاهرات

خبرگزاری تسنیم: به نقل از العربی الجدید، انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان و سه ائتلاف معارض دیگر امروز شنبه از شهروندان این کشور خواستند که عصر یکشنبه در ۲۳ میدان پایتخت تظاهرات کنند.

این انجمن مستقل که شامل پزشکان، روزنامه نگاران، مهندسان، معلمان، و اساتید دانشگاه است در بیانیه‌ای اعلام کرد که تظاهرات‌ها فردا ساعت ۱۵ به وقت محلی برگزار خواهد شد.

روز جمعه تظاهرات شهروندان سودانی در اعتراض به اوضاع اقتصادی این کشور در تعدادی از محلات خارطوم و دیگر شهر‌های این کشور از سر گرفته شد.

بر اساس آمار‌های دولتی از ابتدای ناآرامی‌های سودان تا کنون ۳۰ تن کشته شده اند و این در حالی است که سازمان عفو بین الملل شمار کشته شدگان را ۴۰ نفر اعلام کرده است.

شهر‌های سودان طی هفته‌های گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی در اعتراض به اوضاع اقتصادی این کشور است و معترضان خواهان کناره گیری عمر البشیر رئیس‌جمهور این کشور هستند.

سودان شاهد بحران‌های شدید اقتصادی درخصوص سوخت، دارو و نان در سایه اجرای سیاست‌های پولی و بانکی است. سیاست‌های اقتصادی سودان نتوانسته است بحران اقتصادی را مهار کند و میانگین تورم در سودان به ۶۸.۹۳ درصد در ماه نوامبر گذشته افزایش یافت. میانگین تورم در ماه اکتبر گذشته ۶۸.۴۴ درصد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها